Stratēģiju loma skolēnu komunikācijas prasmju uzlabošanā angļu valodā 7. klasē
Author
Grīnberga, Sara Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Linde, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Stratēģiju loma skolēnu komunikācijas prasmju uzlabošanā angļu valodā 7. klasē” mērķis ir novērtēt komunikatīvās valodas mācīšanas aktivitātēs izmantoto komunikācijas stratēģiju efektivitāti 7. klases skolēniem angļu valodas stundās komunikācijas prasmju uzlabošanai. Pētījums norisinājās četru nedēļu garumā un tajā piedalījās 26 7. klases skolēni, tostarp vairāki skolēni ar speciālām vajadzībām – viens skolēns ar 56. speciālās izglītības programmas kodu (izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem), viens skolēns ar 58. speciālās izglītības programmas kodu (izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem) un trīs skolēni ar individuālu atbalsta programmu. Pētījuma ietvaros tika analizēti akadēmiskie avoti par komunikācijas prasmju veicināšanu un izvēlētas aktivitātes, kuras tika iekļautas desmit komunikatīvās valodas mācību aktivitātēs, balstoties uz mācību grāmatas tēmām. Šīs aktivitātes tika iekļautas empīriskajā pētījumā, kuru papildināja divas anketas – viena pirms un otra pēc intervences. Rezultāti liecina par skolēnu kopējās pašpārliecinātības uzlabošanos un pozitīvu attieksmi pret komunikatīvo aktivitāšu pastāvīgu iekļaušanu mācību procesā. The study aims to evaluate the effectiveness of communication strategies used in communicative language teaching activities to enhance Grade 7 English as a foreign language (EFL) students’ communication skills. The study was conducted over four weeks and involved 26 Grade 7 students, including several students with special learning needs, one with code 56, one with code 58 and three students with an extra assistance program. The author examined academic resources and selected activities to include in ten communicative language activities based on the topics in the textbook. These activities were implemented in the empirical research, accompanied by two questionnaires, administered before and after the intervention. Results indicate an improvement in learners’ overall confidence and a positive attitude toward the consistent incorporation of communicative activities.