• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Simulāciju izmantošana skolēnu sagatavošanai praktiskajiem darbiem un izpratnes par elektriskajām parādībām padziļināšanai fizikā pamatskolā

Thumbnail
View/Open
299-108715-Melne_Kristine_kb09023.pdf (2.099Mb)
Author
Melne, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Cinīte, Ilva
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Pieredzes darbs Simulāciju izmantošana skolēnu sagatavošanai praktiskajiem darbiem un izpratnes par elektriskajām parādībām padziļināšanai fizikā pamatskolā. Darba autore: Kristīne Melne, darba vadītāja: Mg. phys. Ilva Cinīte. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 42 lappusēm, ietver 21 attēlu, 2 tabulas, 23 literatūras avotus un 7 pielikumus. Darba mērķis ir apkopot un izvērtēt pieredzi par simulāciju izmantošanu skolēnu sagatavošanai praktiskajiem darbiem un izpratnes par elektriskajām parādībām padziļināšanai fizikā pamatskolā. Darbā tiek veikta metodiskās un zinātniskās literatūras apkopošana par simulāciju lietošanu mācību procesā, apkopota un izvērtēta autores praktiskā pieredze tematu un mācību stundu plānošanā, mācību procesa organizēšanā un skolēnu snieguma vērtēšanā, veikti secinājumi par simulāciju izmantošanas ietekmi uz mācību procesu, kā arī apkopoti metodiski ieteikumi mācību procesa organizēšanai, izmantojot interaktīvās simulācijas. Atslēgvārdi: fizika pamatskolā, interaktīvās simulācijas, elektriskās ķēdes, elektriskās parādības, praktiskie darbi, skolēnu izpratne.
 
Teacher’s experience work “Using simulations to prepare students for practical work and deepening their understanding of electrical phenomenon in primary school physics”. Author of the work: Kristīne Melne, supervisor: Mg. phys. Ilva CinīteThe work is written in Latvian, consists of 42 pages, and includes 21 pictures, 2 tables, 23 literature sources, and 7 appendices. The aim of the work is to collect and evaluate experiences about the using simulations to prepare students for practical work and deepening their understanding of electrical phenomenon in primary school physics. The work compiles and analyzes methodological and scientific literature on the use of simulations in educational process, summarizes and evaluates the author's practical experience in planning topics and lessons, organizing the teaching process, and assessing student performance. Conclusions are drawn on the impact of using simulations in the learning process, and methodological recommendations are provided for organizing the teaching process using interactive simulations. Keywords: lower secondary physics education. interactive simulations, electric circuits, electrical phenomena, practical work, student understanding.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70804
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV