Simulāciju izmantošana skolēnu sagatavošanai praktiskajiem darbiem un izpratnes par elektriskajām parādībām padziļināšanai fizikā pamatskolā
Author
Melne, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Cinīte, Ilva
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pieredzes darbs Simulāciju izmantošana skolēnu sagatavošanai praktiskajiem darbiem un izpratnes par elektriskajām parādībām padziļināšanai fizikā pamatskolā. Darba autore: Kristīne Melne, darba vadītāja: Mg. phys. Ilva Cinīte. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 42 lappusēm, ietver 21 attēlu, 2 tabulas, 23 literatūras avotus un 7 pielikumus. Darba mērķis ir apkopot un izvērtēt pieredzi par simulāciju izmantošanu skolēnu sagatavošanai praktiskajiem darbiem un izpratnes par elektriskajām parādībām padziļināšanai fizikā pamatskolā. Darbā tiek veikta metodiskās un zinātniskās literatūras apkopošana par simulāciju lietošanu mācību procesā, apkopota un izvērtēta autores praktiskā pieredze tematu un mācību stundu plānošanā, mācību procesa organizēšanā un skolēnu snieguma vērtēšanā, veikti secinājumi par simulāciju izmantošanas ietekmi uz mācību procesu, kā arī apkopoti metodiski ieteikumi mācību procesa organizēšanai, izmantojot interaktīvās simulācijas. Atslēgvārdi: fizika pamatskolā, interaktīvās simulācijas, elektriskās ķēdes, elektriskās parādības, praktiskie darbi, skolēnu izpratne. Teacher’s experience work “Using simulations to prepare students for practical work and deepening their understanding of electrical phenomenon in primary school physics”. Author of the work: Kristīne Melne, supervisor: Mg. phys. Ilva CinīteThe work is written in Latvian, consists of 42 pages, and includes 21 pictures, 2 tables, 23 literature sources, and 7 appendices. The aim of the work is to collect and evaluate experiences about the using simulations to prepare students for practical work and deepening their understanding of electrical phenomenon in primary school physics. The work compiles and analyzes methodological and scientific literature on the use of simulations in educational process, summarizes and evaluates the author's practical experience in planning topics and lessons, organizing the teaching process, and assessing student performance. Conclusions are drawn on the impact of using simulations in the learning process, and methodological recommendations are provided for organizing the teaching process using interactive simulations. Keywords: lower secondary physics education. interactive simulations, electric circuits, electrical phenomena, practical work, student understanding.