Sīkās motorikas veicināšana ar didaktisko spēļu palīdzību 3-4 gadu vecumā
Author
Sila, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Beātes Silas kvalifikācijas darbs psiholoģijas un pedagoģijas mācību programmā ‘’Sīkās motorikas veicināšana ar didaktisko spēļu palīdzību 3-4 gadu vecumā’’ ir izstrādāts 2025. gadā Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu programmā lektores Mg.izgl.zin Agitas Klemperes-Sipjaginas vadībā. Kvalifikācijas darba jautājums ir: ‘’Kā pirmsskolas pedagogs var veicināt sīko motoriku rotaļu laikā, sniedzot bērniem pildīt didaktiskās spēles ar darbības funkciju?” Pētījuma aktualitāti nosaka vēlme izzināt, kā bērns mācās, attīstot savas prasmes un spējas pirmsskolas mācību procesa laikā, izmantojot sīko motoriku, kas ietekmē uztveri un domāšanu kognitīvās un vispārējās attīstības laikā. Autore teorētiskajā sadaļā pētīs sīkās motorikas būtību un attīstību 3-4 gadu vecumposmā, sīkās motorikas prasmju veicināšanas vingrinājumus un veidus, kā svarīgu pamatprasmju daļu, kas šajā vecumposmā bērna personības attīstībā ir visnozīmīgākais elements. Savukārt, empīriskajā sadaļā autore veic pirmsskolnieku prasmju un spēju analīzi bērnu grupā, kur veic pētījumu savas prakses ietvaros, ievērojot bērnu spējas. Pētījuma bāze būs ‘’A’’ novada pirmsskolas iestāde ‘C’. Pētījumā piedalās 15 bērni un 4 pedagogi. Autores galvenie uzdevumi būs analizēt literatūru par sīkās motorikas attīstību, būtību, nozīmi un didaktisko spēļu būtību un nozīmi pirmsskolnieka attīstībā; izpētīt un izzinās 3-4 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstības likumsakarības; izstrādās rotaļnodarbību plānus un īstenot pedagoģiskās izmēģinājumdarbības, lai novērotu bērnu sīkās motorikas sekmēšanu ar didaktisko spēļu palīdzību; noskaidrot pedagogu viedokli par sīkās motorikas veicināšanu ar didaktisko spēļu palīdzību; veiks secinājumus un izveidot ieteikumus 3-4 gadus vecu bērnu sīkās motorikas prasmju veicināšanai. Beāte Sila’s qualification work in the psychology and pedagogical curriculum “Promotion of small motor skills through didactic games at the age of 3-4” Developed in 2025 inthe Education Sciences Programme of the University of Latvia. Qualification work is directed by lectures Mg.sc.edu Agita Klempere- Sipjagina. The solving question of qualification work is:’’ How can a preschool teacher promote small motor skills during the function of performing didactic games?” The study highlight is driven by a desire to know and understand how a child learn by developing their skills and abilities during the preschool process, using small motor skills that influences perception and thinking during cognitive and general development. The author in theoretical section will explore the nature and development of small motor skills at the age of 3-4; the practice of promotion small motor skills, and the ways in which an important part of basic skills that are most significant in developing child’s at this age. In the empirical part the author carries out an analysis of the skills and abilities of the kids in the kindergarten group where the research is within carried during the internship The study will be based on the 'A' preschool institution of the county ‘’C’’. The study involves 15 children and 4 educators. The author’s main tasks will be to analyze literature of the development, nature, meaning and nature and role of the didactic games in the development of the pre school children; explore and investigate the relationship between the development of small motor skills of children aged 3-4 years; develop play plan and pedagogical trials to monitor the promotion of children’s small motor skills through didactic games; to clarify the opinion of teachers on the promotion of small didactic games; draw conclusions and make recommendations to promote the small motor skills of 3-4 year olds