Līgumi par autortiesību un blakustiesību iegūšanu Latvijas Nacionālajā operā
Author
Grečina, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Rozenfelds, Jānis
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs „Līgumi par autortiesību un blakustiesību iegūšanu Latvijas Nacionālajā operā” analizē gan autortiesību, gan blakustiesību iegūšanas līgumisko sistēmu Latvijas Nacionālajā operā.
Darba pētījuma objekts ir dažādi autortiesību un blakustiesību produkti, to rašanās, tiesību nodošana, izmantošana un aizsardzība, kā arī šo jautājumu regulējoša tiesiskā bāze.
Darbā pētīts kā autortiesību un blakustiesību izmantošana ir noregulēta Latvijas tiesību aktos un kā tas sasaucas ar Latvijai saistošām starptautiskajām konvencijām. Darbā pētīta tikai tā autortiesību un blakustiesību daļa, kas saistīta ar Latvijas Nacionālās operas darbību.
Autore nonāca pie dažiem secinājumiem un priekšlikumiem – kādi konkrēti grozījumi nepieciešami Latvijas normatīvajos aktos, kā arī kādi administratīvi pasākumi Latvijas Nacionālajā operā būtu veicami situācijas uzlabošanai.
Darbā kā literatūras avoti izmatoti juridiskā literatūra, monogrāfijas un publikācijas gan latviešu valodā, gan svešvalodās. Darbs balstīts uz Latvijas Republikas likumiem, starptautiskajām konvencijām un Eiropas Savienības direktīvām un normatīviem aktiem. The thesis “Contracts of the obtained copyright and neighbouring rights in the Latvian National Opera” analyses the system of contracts of the obtained both copyright and neighbouring rights in the Latvian National Opera.
The object of the research is different copyright and neighbouring rights products, their coming into existence, transfer of rights, exploitation and protection, as well as the legal framework.
It was analyzed how use of the obtained copyright and neighbouring rights is regulated in Latvian legal norms and how it complies with the international norms. This thesis investigates just part of copyright and neighbouring rights, within framework of the activity of the Latvian National Opera.
The author came to several conclusions and suggestions as to what certain modifications to the Latvian normative acts should be made and what administrative measures should be taken to improve the situation in Latvian National Opera.
The literary sources for this paper include legal literature, monographs and publications both in the Latvian and foreign languages, the Republic of Latvia legislation, the international conventions and European Union directives, and normative documents.