Radošu ideju veicināšana orģinālu rotaļlietu izveidei dizainā un tehnoloģijās 3.klasē
Author
Laksberga, Sonora
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir “Radošu ideju veicināšana oriģinālu rotaļlietu izveidei dizainā un tehnoloģijās 3.klasē”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt metodes radošu un oriģinālu ideju izstrādei rotaļlietu izgatavošanā 3.klasē dizainā un tehnoloģijās. Darba teorētiskajā daļā tika izpētīta literatūra par radošu ideju veicināšanu un ietekmi uz dizaina produktu radīšanu, izstrādi un plānošanu, kā arī par rotaļlietu izgatavošanas materiālu un tehniku izpēti, nepieciešamajām prasmēm un šūšanas prasmju apguvi. Darba aprobācijas daļā tika izstrādāts tematiskais plāns, darba uzdevumi un vērtēšanas kritēriji, kā arī veikta pedagoģiskā novērošana skolēnu darbībai mācību stundu laikā. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka pielietotās metodes un uzdevumi ir piemēroti temata apguvei. Skolēnu radošās idejas rotaļlietas izgatavošanā var veicināt izmantojot domu kartes, vizualizēšanu, prāta vētru, diskusijas, demonstrāciju, praktisko darbu, prezentēšanu, jautājumus un atbildes, skicēšanu, spēles elementus un klausīšanos ar izpratni. The title of the bachelor’s thesis is “Encouraging Creative Ideas for Original Toy Creation in Design and Technology in 3rd Grade”. The aim of the thesis is to explore methods for developing creative and original ideas for toy-making in Grade 3 design and technology lessons. The theoretical part of the thesis examines literature on fostering creativity and its impact on the creation, development, and planning of design products. It also explores materials and techniques used in toy-making, the necessary skills, and the acquisition of sewing skills. In the practical approbation part, a thematic plan, learning tasks, and assessment criteria were developed. Pedagogical observation was conducted to monitor student activity during the lessons. The results of the study indicate that the applied methods and tasks are appropriate for achieving the learning objectives. Students' creative ideas in toy-making can be encouraged through the use of mind maps, visualization, brainstorming, discussions, demonstrations, hands-on activities, presentations, questions and answers, sketching, game elements, and active listening. Keywords: design and technology, creativity, original ideas, toy.