Vizualizācijas izmantošana lasītprasmes pilnveidei bioloģijas apguvei pamatskolā
Author
Stalidzāne, Solveiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Vizualizācijas izmantošana lasītprasmes pilnveidei bioloģijas apguvei pamatskolā. Solveiga Stalidzāne, darba vadītāja: pētn., Dr. paed. Rita Birziņa. Skolotāja pieredzes darbs, 35 lpp., 30 literatūras avoti, 4 attēli, 1 tabulas, 37 pielikumi. Latviešu valodā. Skolotāja pieredzes darbā apkopota un izvērtēta autores pieredze bioloģijas tematu 7. klasei “Kas sedz organismus?” un 8. klasei “Kā organismi uztver apkārtējo vidi” pasniegšanai, izmantojot vizualizācijas metodes. Pieredzes darbs veikts 2024./2025. mācību gadā. Darba mērķis bija īstenot un apkopot pieredzi par lasītprasmes izmantošanu un nozīmi mācību procesa plānošanā, organizēšanā un zināšanu vērtēšanā bioloģijas apguvē pamatskolā. Atslēgas vārdi: lasītprasme, modelēšana, bioloģija, dabaszinības, vizualizācija Use of visualisation to improve literacy for biology in primary school. Solveiga Stalidzane, research supervisor: pētn. Dr. paed. Rita Berzina. Educational practice, 35 pp., 30 literature sources, 4 images, 1 tables, 37 attachments. In Latvian. This pedagogical case study evaluates the use of visualization techniques to enhance biological literacy in primary school education, specifically within the context of teaching biology in grades 7 and 8. The work reflects the author’s practical experience during the 2024 – 2025 academic years, focusing on two curriculum topics: “Who Covers Organisms?” in grade 7 and “How Organisms Perceive the Environment” in grade 8. The aim of the work was to implement and gather experience on the use and role of literacy in planning, organising and evaluating the learning process in biology in primary school. Keywords: literacy, modelling, biology, science, visualization