Bērnu fiziskās aktivitātes un digitālie traucēkļi
Author
Siliņa, Alta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Parandjuks, Rihards
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Bērnu fiziskās aktivitātes un digitālie traucēkļi. Bakalaura darba autors: Alta Siliņa Zinātniskā darba vadītājs: Mg. Admin. Rihards Parandjuks Mērķis: izpētīt un izvērtēt digitālo tehnoloģiju ietekmi uz bērnu un jauniešu fizisko aktivitāti. Bakalaura darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, pētnieciskās daļas, rezultātu analīzes un secinājumiem. Teorētiskajā daļā tika pētīta fizisko aktivitāšu nozīme bērnu attīstībā, dažādas pieejas vecākiem un skolām, lai mazinātu bērnu ekrāna laiku un ekrāna laika ietekmi uz bērniem. Darba autore veic tiešsaistes anketēšanu, kurā piedalās 102 respondenti – vecāki, skolotāji un bērni. Autore secina, ka bērni nav pietiekami fiziski aktīvi katru dienu un pavada laiku pie ekrāniem vairāk kā ieteicams. Galvenie motivātori bērniem būt fiziski aktīviem ir viņu vecāki. Gan skolotāji, gan vecāki uzskata, ka skolās ir jabūt vairāk iespēju bēriem būt fiziski aktīviem un starpbrīžos tiktu ierobežots bērnu ekrānu laiks. Kopējais bakalaura darba apjoms ir 47 lapaspuse, 20 attēli. Darbā izmantoti 44 literatūras avoti un 1 pielikums. Atslēgas vārdi: fiziskās aktivitātes, bērni, ekrāna laiks, veselība, mazkustība Bachelor’s Thesis Title: Childrens’s Physical Activity and Digitl Distractions Author of the bachelor’s Thesis: Alta Siliņa Scientific Supervisior: Mg. Admin. Rihards Parandjuks Obective: To explore and evaluate the impact of digital technologies on the physical activity of children and adolescents. The bachelor’s thesis consists of an introduction, a theoretical part, a research part, analysis of the results, and conclusions. In the theoretical part, the importance of physical activity in children's development is examined, along with various approaches that parents and schools can take to reduce children's screen time and the impact of screen time on children. The author conducted an online survey involving 102 respondents – parents, teachers, and children. The author concludes that children are not physically active enough on a daily basis and spend more time on screens than recommended. The main motivators for children to be physically active are their parents. Both teachers and parents believe that schools should provide more opportunities for children to be physically active and that screen time should be limited during school breaks. The total length of the bachelor’s thesis is 47 pages, including 20 images. The work includes 44 literature sources and 1 appendices. Keywords: physical activity, children, screen tim, health, physical inactivity