Robota Bee-Bot izmantošana matemātisko priekšstatu sekmēšanā 4-5 gadu veciem bērniem.
Author
Krūmiņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Zane Krūmiņa Darba nosaukums: Robota Bee-Bot izmantošana matemātisko priekšstatu sekmēšanā 4-5 gadu veciem bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt Bee-Bot robota izmantošanas iespējas 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā analizēti literatūras avoti par pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, matemātisko prasmju attīstību, digitālo tehnoloģiju pielietošanu izglītībā, kā arī aktualizēta digitālās pratības nozīmība mūsdienu pirmsskolas pedagoģijā. Empīriskajā daļā veikts praktisks pētījums pirmskolas izglītības iestādē, kurā izmantots programmējamais Bee-Bot robots un darba autores veidotie Bee-Bot robota grīdas paklāji. Pētījumā novēroti 4-5 gadus veci bērni, analizējot viņu matemātisko priekšstatu attīstību (skaita sastāva izpratni, skaita salīdzināšanu, ģeometriskās figūras un objekta novietojuma izpratni) Bee-Bot nodarbību laikā. Datu iegūšanai izstrādāti novērošanas kritēriji, veikta iegūto rezultātu analīze. Darba noslēgumā izdarīti secinājumi par Bee-Bot robota izmantošanas ietekmi uz bērnu mācīšanos, kā arī izstrādāti priekšlikumi pedagogiem, lai sekmētu Bee-Bot robota integrēšanu matemātikas apguvē pirmsskolā. Darba apjoms: 42 lappuses, ietver 11 attēlus, 3 tabulas un 2 pielikumus. Atslēgas vārdi: Bee-Bot robots, matemātiskie priekšstati pirmsskolā, 4-5 gadus veci bērni. Author: Zane Krūmiņa Title: The Use of the Bee-Bot Robot to Promote Mathematical Skills in 4-5 Year-Old Children. Research Objective: Theoretically explore and practically evaluate the use of the Bee Bot robot for promoting mathematical concepts in 4-5 year–old children in a preschool education setting. The paper consist of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part analyses literature related to developmental characteristics of preschool children, the development of mathematical skills, the use of digital technologies in education, and the importance of digital literacy in contemporary preschool pedagogy. The empirical part presents a practical study conducted in preschool education institution, where the programmable Bee-Bot robot and custom – designed floor mats were used. During the study, children aged 4-5 were observed during activities involving Bee-Bot to analyse the development of their mathematical undersanding – including number composition, quantity comparison and recognition of geometric shapes. Observation criteria were developed for data collection and the obtained results were analysed. The paper concludes with findings regarding the impact of Bee-Bot robot on children’s learning and offers recommendations for educators on integrating Bee-Bot robot into mathematics learning preschool. Scope of the work: 42 pages, including 11 figures, 3 tables and 2 appendices. Keywords: Bee-Bot robot, mathematical concepts in early childhood education, 4-5 year-old children.