Mērīšanas un salīdzināšanas jēdzienu izpratnes nostiprināšana 6-7 gadus veciem bērniem āra vidē
Author
Mazikova, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Liepiņa, Iveta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Mērīšanas un salīdzināšanas jēdzienu izpratnes nostiprināšana 6-7 gadus veciem bērniem āra vidē” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot mērīšanas un salīdzināšanas jēdzienu apguves iespējas āra vidē 6-7 gadus veciem bērniem. Darba teorētiskajā daļā ir raksturots mērīšanas un salīdzināšanas jēdzienu saturs un to apguves likumsakarības 6-7 gadu vecumā. Nodaļas noslēgumā izskatītas iespējas vadīt pedagoģisko procesu āra vidē mērīšanas un salīdzināšanas jēdzienu apguvei. Balstoties uz teorētiskajā daļām ir izstrādāti kritēriji mērīšanas un salīdzināšanas jēdzienu apguves vērtēšanai, analizēts pirmsskolas pedagoģiskais process āra vidē, liekot uzsvaru uz mērīšanas jēgu āra vidē un saistību ar bērnu reālo dzīvi un pieredzi. Sasniegtie pozitīvie rezultāti ļauj izdarīt secinājumus par āra vides pozitīvo ietekmi uz mērīšanas un salīdzināšanas jēdzienu apguvi 6-7 gadu vecumā. Empīriskās daļas noslēgumā ieteikumu veidā ir sniegta izvērsta atbilde uz pētījuma jautājumu - kā āra vidē var nostiprināt mērīšanas un salīdzināšanas jēdzienu lietojumu 6-7 gadus veciem bērniem? Tas piešķir darbam praktisku nozīmīgumu. The qualification work “Strengthening the understanding of measurement and comparison concepts in 6–7-year-old children in an outdoor environment” was developed with the aim of theoretically studying and empirically substantiating the possibilities of acquiring measurement and comparison concepts in an outdoor environment for 6–7-year-old children. At the theoretical part of the work describes the content of measurement and comparison concepts and the regularities of their acquisition at the age of 6-7. At the end of the chapter, the possibilities of conducting the pedagogical process in an outdoor environment for acquiring measurement and comparison concepts are examined. Based on the theoretical part, criteria have been developed for assessing the acquisition of measurement and comparison concepts, and the preschool pedagogical process in an outdoor environment has been analyzed, emphasizing the meaning of measurement in an outdoor environment and its connection with children's real life and experience. The achieved positive results allow us to draw conclusions about the positive impact of the outdoor environment on the acquisition of measurement and comparison concepts at the age of 6-7. At the end of the empirical part, an extended answer to the research question is provided in the form of recommendations - how can the use of measurement and comparison concepts be strengthened in an outdoor environment for 6–7-year-old children? This gives the work practical significance.