• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunākās pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas adaptācijas pirmskolā nodrošināšana sadarbībā ar ģimeni

Thumbnail
View/Open
299-108969-Amatniece_Karina_ka17062.pdf (739.6Kb)
Author
Amatniece, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir,”Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas adaptācijas pirmsskolā nodrošināšana sadarbībā ar ģimeni” Cēsu filiāle: Latvijas Universitāte, 2025. gads. Darba autors: Karīna Amatniece Darba vadītājs: Ilze Kricka Pētnieciskā darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt adaptācijas procesa norisi jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem sadarbībā ar ģimeni. Pētnieciskā darba mērķa sasniegšanai tika veikti sekojoši uzdevumi: 1)pētīt un salīdzinoši analizēt teorētiskās atziņas par adaptāciju, adaptācijas ietekmējošiem faktoriem. 2)adaptācijas procesa norises diagnosticēšana “Y” grupā pētījuma sākumā; 3)bērnu individuāls novērojums “Y” grupā; 4)pielietoti anketas rezultāti pozitīvas adaptācijas paaugstināšanai “Y” grupā. 5)adaptācijas procesa norises atkārtota diagnosticēšana “Y” grupā pētījuma beigās; 6)izstrādāti secinājumi pozitīvas adaptācijas veicināšanai sadarbībā ar ģimeni. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēts adaptācijas un sadarbības jēdziena traktējums zinātniskajā literatūrā, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu raksturojums adaptācijas kontekstā kā arī analizēti pozitīvas adaptācijas sadarbība ar vecākiem kavējošie un sekmējošie faktori. Empīriskajā daļā tiek pārbaudīti uz teorētiskajām atziņām balstīti secinājumi par pedagoģiskajiem nosacījumiem, kas veicina pozitīvu adaptāciju, kas tiek apkopoti un uz tā pamata izstrādāti secinājumi un ieteikumi pedagogiem, kā sekmēt bērnu pozitīvu adaptāciju pirmsskolas bērniem 1, 5-3 gadu vecumā. Kvalifikācijas darba apjoms ir 49 lpp, tas satur 4 tabulas, 18 attēlus, 2 pielikumus un tika izmantoti 31 zinātniskās literatūras avoti. Atslēgas vārdi: adaptācija, veiksmīga adaptācija, sadarbība.
 
The topic of the qualification paper is “Ensuring Positive Adaptation of Younger Preschool Children in Preschool in Cooperation with the Family.” Cēsis Branch: University of Latvia, 2025. Author: Karīna Amatniece Supervisor: Ilze Kricka The goal of the research is to explore both theoretically and practically the adaptation process of younger preschool children in cooperation with their families. To achieve the goal of the research, the following tasks were carried out: 1)To study and comparatively analyze theoretical insights on adaptation and factors influencing adaptation; 2)To diagnose the course of the adaptation process in group "Y" at the beginning of the study; 3)To conduct individual observations of children in group "Y"; 4)To apply questionnaire results to promote positive adaptation in group "Y"; 5)To perform repeated diagnostics of the adaptation process in group "Y" at the end of the study; 6)To develop conclusions for promoting positive adaptation in cooperation with families. The qualification paper consists of two parts – a theoretical part and an empirical part. The theoretical part analyzes the interpretation of the concepts of adaptation and cooperation in scientific literature, the characteristics of younger preschool children in the context of adaptation and examines the factors that hinder or promote positive adaptation through cooperation with parents. The empirical part tests conclusions based on theoretical insights regarding pedagogical conditions that promote positive adaptation. These are summarized and used to develop conclusions and recommendations for educators on how to support positive adaptation in preschool children aged 1.5 to 3 years. The qualification paper consists of 49 pages, includes 4 tables, 18 images, 2 appendicesand uses 31 sources of scientific literature. Keywords: adaptation, successful adaptation, cooperation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70852
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV