• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matemātiskās modelēšanas elementu iekļaušana 1.-3. klasē matemātikā

Thumbnail
View/Open
299-108974-Puke_Marta_mp21119.pdf (2.561Mb)
Author
Pūķe, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
France, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autors: Marta Pūķe Bakalaura darba temats: “Matemātiskās modelēšanas elementu iekļaušana 1.-3. klasē matemātikā”. Mērķis: Pētīt matemātiskās modelēšanas iespējas praksē 1.-3. klasē, veidot ieteikumus matemātiskās modelēšanas elementu iekļaušanai matemātikas apguves procesā 1.-3. klasē. Bakalaura darba pirmajā nodaļā tiek skaidrots matemātiskās modelēšanas jēdziens, kā arī matemātiskās modelēšanas posmi un to raksturojums. Šajā nodaļā tiek izceltas 1.-3. klases skolēnu spējas matemātiskās modelēšanas jomā, kā arī spējas, kas nepieciešamas skolotājiem, lai skolēni pilnvērtīgi apgūtu matemātisko modelēšanu, tās elementus. Pirmajā nodaļā tiek pamatots, kāpēc Latvijā skolotājiem ir jāmāca matemātiskās modelēšanas elementi 1.-3. klasē, kā arī apkopota matemātiskās modelēšanas pieredze no citām valstīm. Bakalaura darba otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums ar mērķi noskaidrot, kādas ir iespējas iekļaut matemātisko modelēšanu praksē 1.-3. klasē matemātikā, kā arī apkopot ieteikumus skolotājiem un skolotāju atbalstam, kas veicinātu matemātiskās modelēšanas iekļaušanu mācību procesā 1.-3. klasē. Empīriskā pētījuma ietvaros tika analizētas matemātiskās modelēšanas elementu apguves iespējas Skola2030 programmas paraugā, apkopoti sākumskolas matemātikas skolotāju viedokļi un pieredze matemātiskajā modelēšanā, kā arī izvērtēts 2. un 3. klases skolēnu sniegums matemātiskās modelēšanas uzdevumā. Empīriskajā daļā tika gūta atbilde uz pētījuma jautājumu “Kā matemātikas apguves procesā sākumskolas 1.-3. klasē iekļaut matemātiskās modelēšanas elementus?”, norādot uz nepieciešamību uzlabot sākumskolas matemātikas skolotāju zināšanas un prasmes matemātiskajā modelēšanā un apliecinot, ka sākumskolas skolēni ir spējīgi veikt matemātiskās modelēšanas uzdevumu, ja iepriekš ir atsevišķi attīstīta katra matemātiskās modelēšanas procesam nepieciešamā prasme. Atslēgas vārdi: matemātika, sākumskola, matemātikas apguve 1.-3. klasē, matemātiskā modelēšana, matemātiskās modelēšanas elementi. Bakalaura darba apjoms ir 67 lpp., darbā iekļautas 3 tabulas, 18 attēli un 6 pielikumi. Bakalaura darbā izmantoti 34 informācijas avoti.
 
Bachelor's thesis author: Marta Pūķe Bachelor's thesis topic: "Incorporating Mathematical Modeling Elements into Mathematics for Grades 1-3". Objective: To explore the possibilities of mathematical modeling in practice in grades 1-3, to provide recommendations for including mathematical modeling elements in the process of learning mathematics in grades 1-3. The first chapter of the bachelor's thesis explains the concept of mathematical modeling, as well as the stages of mathematical modeling, their characteristics. This chapter highlights the abilities of students in grades 1-3 in the field of mathematical modeling, as well as the abilities that teachers need for students to master mathematical modeling, its elements. The first chapter justifies why teachers in Latvia should teach the elements of mathematical modeling in grades 1-3 and summarizes the experience of mathematical modeling from other countries. In the second chapter of the bachelor's thesis an empirical study was conducted with the aim of finding out what are the possibilities of including mathematical modeling in practice in mathematics in grades 1-3, as well as to gather recommendations for teachers and for teacher support that would promote the inclusion of mathematical modeling in the teaching process in grades 1-3. As part of the empirical study, the possibilities of learning mathematical modeling elements in the Skola2030 curriculum sample were analyzed, the opinions and experience of primary school mathematics teachers in mathematical modeling were summarized, and the performance of 2nd and 3rd grade students in the mathematical modeling task was evaluated. The empirical part provided an answer to the research question “How to include elements of mathematical modeling in the process of learning mathematics in grades 1-3 of primary school?”, indicating the need to improve the knowledge and skills of primary school mathematics teachers in mathematical modeling and confirming that primary school students are able to perform a mathematical modeling task if each skill necessary for the mathematical modeling process has been developed separately. Keywords: mathematics, primary school, learning mathematics in grades 1-3, mathematical modeling, elements of mathematical modeling. The volume of the bachelor's thesis is 67 pages, the thesis includes 3 tables, 18 images and 6 appendices. The bachelor's thesis used 34 sources of information.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70855
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV