Dzīvnieku pasaku apguves iespējas 4. klasē
Author
Prīdāne-Skukina, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Dzivieku pasaku apguves iespējas 4. klasē” mērķis ir izstrādāt un apkopot teorētisko literatūru par dzīvnieku pasaku nozīmīgumu un apguves iespējamām literatūras stundās 4. klasē, kā arī veicināt pasakās pausto ētisko vērtību aktualizāciju. Darba saturu veido ievads, četras nodaļas, piecas apakšnodaļas, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā studēta teorētiskā literatūra par pasakām un tajās paustajām ētiskājām vērtībām. Otrajā nodaļā pētītas iesistīto skolēnu vecumposma īpatnības un klases vispārējs raksturojums, kā arī rakstura skolotājas sagatavošanās mācību stundām. Tajā iekļauts arī mācību satura atlases un organizācijas plānojums, kā arī mācību satura vērtēšana. Trešajā nodaļā aprakstīta dzīvnieku pasakām veltīto stundu norise. Ceturtajā nodaļā veikta skolēnu un skolotāju sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. Pielikumā pievienoti skolēnu veidotie darbu paraugi un autores sagatavotie mācību materiāli. Diplomdarbā apkopota darba autores pieredze, mācot literatūru 4. klasē. Piedāvāto mācību materiālu efektivitāte un atbilstība pārbaudīta izmēģinājuma nodarbību laikā. Atslēgvārdi: dzīvnieku pasakas, ētiskās vērtības, literatūras mācību stundas, 4. klase. The aim of the thesis "The Possibilities of Learning Animal Tales in Grade 4" is to develop and compile theoretical literature on the significance of animal tales and the possibilities of learning them in literature lessons in Grade 4, as well as to promote the relevance of the ethical values expressed in fairy tales. The content of the work consists of an introduction, four chapters, five subchapters, conclusions, and appendices. The first chapter studies theoretical literature about fairy tales and the ethical values expressed in them. The second chapter examines the characteristics of the involved students’ age group and the general description of the class, as well as the teacher's preparation for the lessons. It also includes the planning for the selection and organization of learning content, as well as the assessment of the learning content. The third chapter describes the process of lessons dedicated to animal tales. The fourth chapter presents the analysis and evaluation of the collaboration results between students and the teacher. The appendix includes student-created work samples and teaching materials prepared by the author. The thesis summarizes the author's experience in teaching literature in Grade 4. The effectiveness and suitability of the proposed teaching materials were tested during trial lessons. Keywords: animal tales, ethical values, literature lessons, Grade 4.