Paškontroles prasmju veicināšana pirmā vecumposma bērniem pirmsskolas izglītībā
Author
Liekniņa, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Baiba Liekniņa. Kvalifikācijas darba nosaukums: Paškontroles prasmju veicināšana pirmā vecumposma bērniem, pirmsskolas izglītībā. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt paškontroles prasmes veicināšanu pirmā vecumposma bērniem. Kvalifikācjas darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par paškontroles prasmes pirmā vecumposma bērniem un skaidrots paškontroles prasmes jēdziens. Aprakstītas paškontroles prasmju attīstība rotaļu darbībā. Empīriskājā daļā ir veikts pētījums X pirmsskolas izglītības iestādē un pārbaudīts kā rotaļu darbība veicina paškontroles prasmes pirmā vecumposma bērniem. Atsaucoties uz teorētiskās literatūras analīzi un pētījumā veikto, darba noslēgumā ir izveidoti padomi pirmsskolas skolotājiem, kādi ir paņēmieni un metodes pirmā vecumposma bērniem paškontroles prasmju veicināšanai pirmsskolas izglītībā. Kvalifikācijas darba apjoms: 35 lappuses, 3 tabulas, 2 attēli, 30 literatūras vienības, 1 pievienots pielikums. Atslēgas vārdi: paškontroles prasmes, kustību rotaļa, pirkstiņrotaļa, rotaļa, pirmais vecumposms. Author of the qualification work: Baiba Lieknina Name of qualification job: “Promotion of self – control skills in pre – primary education for children in the first age group”. Objective: explore the opportunities for promoting self – control skills in early childhood education for first – stage children. The qualification work consists of a theoretical part, which analyzes pedagogical and psychological insights regarding self-control skills in early childhood and explains the concept of self-control. It also describes the development of self-control skills through play activities. The empirical part includes a study conducted at X preschool education institution, examining how play activities promote the development of self-control skills in early childhood. Based on the analysis of theoretical literature and the conducted research, the conclusion provides recommendations for preschool teachers on techniques and methods to promote self-control skills in early childhood within preschool education. Qualification job size: 35 pages, 3 tables, 2 images, 30 literature units. 1 attachment. Key words: self-control skills, motion play, finger play, play, first stage of old age.