Efektīva tehnoloģiju izmantošana matemātikas stundās sākumskolā
Author
Bergmane, Žanete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Efektīva tehnoloģiju izmantošana matemātikas stundās sākumskolā. Darba autore: Žanete Bergmane. Darba zinātniskā vadītāja: Ph. D. Linda Mihno. Darba mērķis: Noskaidrot, kā tehnoloģijas izmantot efektīvi matemātikas mācību procesā, apkopot un izstrādāt ieteikumus par efektīvu tehnoloģiju izmantošanu matemātikas mācību procesā. Bakalaura darbs tika izstrādāts divās daļās. Darba teorētiskajā daļā tika apkopota un analizēta teorētiskā literatūra par tehnoloģiju izmantošanu mācību stundās, par efektīvām mācību stundām un efektīvām matemātiskas stundām, par efektīvu tehnoloģiju izmantošanu matemātikas stundās. Bakalaura darba empīriskajā daļā tika izveidots novērošanas protokols un novērotas matemātikas stundas, kurās tiek izmantotas tehnoloģijas. Analizējot iegūtos datus, veidoti ieteikumi, kuri palīdz nodrošināt efektīvu tehnoloģiju izmantošanu matemātikas stundās sākumskolā. Kopējie pētījuma rezultāti apstiprina, ka situācija skolās ir dažāda, tehnoloģijas tiek izmantotas gan efektīvi, gan neefektīvi. Galvenie secinājumi ir, ka tehnoloģiju izmantošana ir efektīva, ja tehnoloģijas tiek izmantotas mērķtiecīgi, pamatoti un līdzsvarā ar citām metodēm. Bakalaura darbs sastāv no 47 lapaspusēm, ietver 1 attēlu, 3 tabulas, tajā izmantoti 55 literatūras avoti, pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: tehnoloģijas, efektivitāte, matemātika, sākumskola. Title of the Bachelor's Thesis: Effective use of technology in mathematics lessons in primary school. Author of the Thesis: Žanete Bergmane. Scientific Supervisor: Ph. D. Linda Mihno. Aim of the Bachelor's Thesis: To identify how technologies can be used effectively in the mathematical learning process, to collect and develop recommendations on the effective use of technologies in the mathematical learning process. The Bachelor's Thesis was developed in two parts. The theoretical part of the work collected and analyzed theoretical literature on the use of technology in lessons, on effective lessons and effective mathematical lessons, on the use of effective technologies in mathematical lessons. The empirical part of the Bachelor's Thesis involves the creation of an observation protocol and the observation of mathematics lessons in which technology is used. After analyzing the collected data, recommendations were formulated to support the effective integration of technology in primary school mathematics lessons. The overall results of the study confirm that the situation in schools varies, technologies are used both efficiently and inefficiently. The main conclusion is that technology use becomes effective when it is purposeful, pedagogically grounded, and balanced with other teaching methods. The Bachelor's Thesis consists of 47 pages, includes 1 image, 3 tables, and is based on 55 literature sources, 4 attachments attached. Keywords: technology, effectiveness, mathematics, primary school.