dc.contributor.advisor | Kricka, Ilze | |
dc.contributor.author | Vuškāne, Linda | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:05:20Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:05:20Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109016 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70867 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba tēma: “Emocionālās inteliģences veicināšana 3 - 5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba autore: Linda Vuškāne. Darba mērķis – izpētīt emocionālās inteliģences veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā analizētas četras no emocionālās inteliģences veicināšanas prasmēm: emociju atpazīšana, emociju pašregulācija pēc satraucošas situācijas, sadarbība ar vienaudžiem un par savu vajadzību ziņošanu pieaugušajam. Tika veikts pedagoģiskais izmēģinājums ar 10 bērniem 6 nedēļu garumā, izmantojot strukturētu tiešo pedagoģisko novērošanu. Rezultāti rāda nelielu, bet pozitīvu izaugsmi, kas ir atbilstoša pētījuma ilgumam. Darba apjomos – 44 lappuses. Darbā iekļauti 5 attēli, 3 tabulas, 20 literatūras avoti, 1 pielikums. Atslēgvārdi: emocionālā inteliģence, pirmsskola, emociju pašregulācija, sadarbība, emociju atpazīšana. | |
dc.description.abstract | Qualification Paper Topic: Promoting Emotional Intelligence in 3–5-Year-Old Children in a Preschool Educational Institution. Author: Linda Vuškāne The aim of the study is to explore the possibilities of promoting emotional intelligence in a preschool educational institution. The research focuses on four specific skills related to emotional intelligence development: recognizing emotions, emotional self-regulation after stressful situations, cooperation with peers, and the ability to express needs to an adult. A six-week pedagogical intervention was carried out with 10 children, using structured direct pedagogical observation. The results show slight but positive progress, appropriate to the study duration. The paper consists of 44 pages, includes 5 figures, 3 tables, 20 literature sources, and 1 appendix. Keywords: emotional intelligence, preschool, emotional self-regulation, cooperation, emotion recognition. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | emocinālā inteliģence | |
dc.subject | pirmsskola | |
dc.subject | emociju pašregulācija | |
dc.subject | sadarbība | |
dc.subject | emociju atpazīšana | |
dc.title | Emocionālās inteliģences veicināšana 3-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē | |
dc.title.alternative | Promoting Emotional Intelligence in 3–5-Year-Old Children in a Preschool Educational Institution. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |