Diferencēta mācību procesa loma skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšanā 7. klasē matemātikā
Author
Punkstiņa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba pētījums vērsts uz jautājumu, kā diferencēta pieeja ietekmē skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstību matemātikā 7. klasē. Darba mērķis bija izstrādāt un aprobēt metodiskos materiālus, kuros īstenotas dažādas diferenciācijas formas. Teorētiskajā daļā analizēta diferenciācijas un pašvadītas mācīšanās būtība. Aprobācijas rezultāti liecina, ka diferencēta mācību vide sekmē skolēnu patstāvību, spēju izvēlēties piemērotus risinājumus un izmantot atbalsta resursus, tādējādi attīstot mācību atbildību un refleksiju. The thesis focuses on the question of how a differentiated approach influences the development of students’ self-directed learning skills in Grade 7 mathematics. The aim of the research was to design and implement methodological materials that apply various forms of differentiation. The theoretical part analyses the concepts of differentiation and self-directed learning. The results of the implementation show that a differentiated learning environment promotes students’ independence, ability to choose appropriate tasks, and use support resources, thus fostering learning responsibility and reflection.