dc.contributor.advisor | Ābeļkalns, Ilvis | |
dc.contributor.author | Bondarjonoka, Kristīne | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:05:21Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:05:21Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109025 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70872 | |
dc.description.abstract | Šajā pētījumā tiek analizēta divgadīgu un trīsgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstīšana pirmsskolas izglītības iestādē. Pašapkalpošanās prasmes ir būtisks attīstības aspekts, kas veicina bērnu patstāvību un pašaprūpes spējas. Pētījuma mērķis ir identificēt efektīvākās metodes un pieejas, kā veicināt bērnu spējas apgūt ikdienas uzdevumus, piemēram, ģērbšanos, roku mazgāšanu un ēšanas iemaņas. Teorētiskā daļa ietver esošo literatūru par bērnu attīstības posmiem, pašapkalpošanās prasmju nozīmi un mācību metodēm, kas veicina šādu prasmju apguvi. Tika pētītas teorijas par bērnu patstāvību, psiholoģiskajiem aspektiem un izglītības pieejām, kas atbalsta bērnu motivāciju un spēju apgūt ikdienas uzdevumus. Empīriskā daļa ietver datu vākšanu, izmantojot novērošanas metodes un anketēšana. Tiks analizēti bērnu sasniegumi pašapkalpošanās prasmēs, kā arī identificētas potenciālās grūtības un izaicinājumi, ar kuriem saskaras bērni šajā vecumā. Pētījuma rezultāti sniedza dziļāku izpratni par efektīvām mācību metodēm un palīdzēs izstrādāt ieteikumu kopumu, kas veicinās bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību un uzlabos pirmsskolas izglītības kvalitāti. Kvalifikācijas darba apjoms: 4 nodaļas, 12 apakšnodaļas, 7 tabulas, 22 attēli kopā veidojot 59 lapaspuses. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, patstāvība, pirmsskola, pedagoģiskās metodes, bērnu attīstība, ēšanas prasmes, ģērbšanās prasmes, higiēnas iemaņas. | |
dc.description.abstract | This study examines the development of self-care skills in pre-school children aged two and three years. Self-care skills are an important developmental aspect that contributes to children's independence and self-care abilities. The aim of this study is to identify the most effective methods and approaches to promote children's ability to learn everyday tasks such as dressing, handwashing and eating skills. The theoretical part includes existing literature on child development stages, the importance of self-care skills and teaching methods that promote the acquisition of such skills. Theories on children's independence, psychological aspects and educational approaches that support children's motivation and ability to master everyday tasks will be explored. The empirical part includes data collection through observation methods and questionnaires among teachers and children's parents. The children's achievements in self-care skills will be analysed and potential difficulties and challenges faced by children at this age will be identified. The results will provide a deeper understanding of effective teaching methods and help to develop a set of recommendations that will contribute to the development of children's self-service skills and improve the quality of pre-school education. The scope of the qualification work: The qualification paper consists of 4 main chapters and 12 subchapters, 7 tables, 22 figures, and 59 pages. Key words: self-care skills, independence, pre-school, pedagogical methods, child development, eating skills, dressing skills, hygiene skills. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | pašapkalpošanās prasmes | |
dc.subject | patstāvība | |
dc.subject | pirmsskola | |
dc.subject | pedagoģiskās metodes | |
dc.subject | ēšanas prasmes | |
dc.title | Divgadīgu un trīsgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstīšana pirmsskolas izglītības iestādē | |
dc.title.alternative | Development of self-care skills of two- and three-year-old children in a preschool educational institution | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |