Runas attīstības sekmēšana 2-3 gadu veciem bērniem rotaļās
Author
Džēriņa, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu izstrādāja: Ineta Džēriņa Kvalifikācijas darba nosaukums: Runas attīstības sekmēšana 2-3 gadu veciem bērniem rotaļās. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt kā rotaļa sekmē 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 56 lapaspusēm, ievada, 4 nodaļām, 5 apakšnodaļām, ieteikumi vecākiem, secinājumiem, literatūras saraksta, anotācijas latviešu un angļu valodā, 14 attēliem, 3 tabulām un 10 pielikumiem. Teorētiskajā daļā darba autore apkopojusi A. Irbes, D. Dzinteres, S. Sebres, B. Brices, G. Svences un citu autoru atziņas par 2-3 gadus vecu bērnu raksturojumu, dažādiem rotaļu veidiem un to izmantošanu runas attīstības pilnveidē. Daudzi autori uzsver cik ļoti rotaļas būtiski ietekmē 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstību. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums pirmsskolas izglītības iestādē “X”, izmantojot dažādas rotaļas, kā rezultātā tiek iegūta nepieciešamā informācija par bērna runas attīstības pilnveidi. Tiek anketēti bērnu vecāki, kā rezultātā tiek iegūta informācija par bērnu vecāku lomu runas attīstības pilnveidošanā. Kvalifikācijas darba pētnieciskā daļa tika veikta, neatklājot izglītības iestādes nosaukumu un iesaistītos bērnus. Ievērojot personas datu aizsardzības likumu, bērnu vārdi tiek mainīti, kā arī veiktā bērnu vecāku aptauja bija anonīma. Ļoti svarīga ir savstarpējā izglītības iestādes pedagogu un bērnu vecāku sadarbība, lai veicinātu sekmīgu bērnu runas attīstības pilnveidi. Kā arī svarīga ir bērna ikdienas apkārtējā vide, kurā bērns var justies droši, labi un laimīgi. Atslēgas vārdi: runas attīstība, runa, 2-3 gadus veci bērni, rotaļas, pirmsskola. The author of the qualification work: Ineta Džēriņa The title of the qualification work: Promoting speech development in 2-3 year old children through play. The aim of the qualification work is: Theoretically study and practically check how play contributes to speech development of children 2-3 years old. The qualification work consists of 56 pages, introduction, 4 chapters, 6 subdivisions, recommendations for parents, conclusions, list of literature, annotation in Latvian and English language, 14 pictures, 3 tables and 10 attachments. In the theoretical part, the author summarises A. Irbe, D. Dzinteres, S. Sebres, B. Brices, G. Svences and other authors on the characteristics of 2-3 year old children, different types of play and their use in improving speech development. Many authors emphasize how play significantly affects the development of speech in children aged 2-3 years. In the practical part of the qualification work, an empirical study is carried out in a preschool educational institution “X” using various games, as a result of which the necessary information is obtained for the improvement of the child’s speech development. Parents of children are surveyed, as a result of which information is obtained about the role of parents in improving speech development. The author of the work, in order to achieve the necessary goal, used the following research methods – questionnaires and observation. The research part of the qualification work was carried out without revealing the name of the educational institution and the children involved. In compliance with the Personal Date Protection Law, children’s names are changed, as well as the survey of the children’s parents was anonymous. The mutual cooperation between educators of the educational institution and parents of children is very important in order to promote the successful development of children’s speech. Also important is the child’s daily environment, in which the child can feel safe, good and happy. Keywords: speech development, speech, children 2-3 years old, play, preschool.