Показать сокращенную информацию
Ikdienas rituāli agrās bērnības vecumposma bērnu patstāvības sekmēšanai pirmsskolā
dc.contributor.advisor | Kalēja-Gasparoviča, Daiga | |
dc.contributor.author | Januma, Inga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:05:22Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:05:22Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109031 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70875 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācija darba temats “Ikdienas rituāli agrās bērnības vecumposma bērnu patstāvības sekmēšanai pirmsskolā” tika izvēlēts, pamatojoties uz problēmas aktualitāti, ka mūsdienu sabiedrībā bērni bieži saskaras ar paātrinātu dzīves tempu un informatīvo pārbagātību, kas var radīt pārlieku stimulāciju un trauksmi. Tāpēc strukturēti ikdienas rituāli ne tikai veicina bērna patstāvību, bet arī darbojas kā emocionālās stabilitātes un drošības balsts. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt, kā ikdienas rituāli pirmsskolā sekmē agrās bērnības. Teorētiskajā daļā tika apkopota un analizēta literatūra par bērna patstāvības un ikdienas rituālu nozīmi agrīnās bērnības vecumā. Praktiski veiktā pētījumā mērķis bija noskaidrot kā pirmsskolas izglītības iestādēs tiek ieviesti un pielietoti ikdienas rituāli. Kā arī novērot un analizēt agrīnās bērnības vecuma bērnu uzvedību un patstāvības izpausmes ikdienā; novērtēt bērnu patstāvības līmeni pētījuma sākumā un beigās. Atslēgas vārdi – rituāli, bērnība, patstāvība, ģērbšanās, sasveicināšanās. | |
dc.description.abstract | The qualification thesis topic “Daily rituals for promoting the independence of children of early childhood age in preschool” was chosen based on the topicality of the problem that in modern society children often face an accelerated pace of life and information overload, which can cause excessive stimulation and anxiety. Therefore, structured daily rituals not only promote the independence of the child, but also act as a support for emotional stability and security. The aim of the thesis is to theoretically clarify and empirically verify how daily rituals in preschool promote early childhood. The theoretical part summarized and analyzed the literature on the importance of child independence and daily rituals in early childhood. The aim of the practically conducted study was to find out how daily rituals are introduced and applied in preschool educational institutions. As well as to observe and analyze the behavior of children of early childhood age and manifestations of independence in everyday life; to assess the level of children's independence at the beginning and end of the study. Keywords – rituals, childhood, independence, dressing, greetings. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Rituāli | |
dc.subject | Bērnība | |
dc.subject | patstāvība | |
dc.subject | ģērbšanās | |
dc.subject | sasveicināšanās | |
dc.title | Ikdienas rituāli agrās bērnības vecumposma bērnu patstāvības sekmēšanai pirmsskolā | |
dc.title.alternative | Daily rituals for promoting the independence of children of early childhood age in preschool | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Файлы в этом документе
Данный элемент включен в следующие коллекции
-
Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.