• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktisko spēļu lietojums bērnu sociāli emocionālo prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības otrajā posmā

Thumbnail
View/Open
299-109120-Penka_Sintija_sp23001.pdf (1.215Mb)
Author
Penka, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors – Sintija Penka Darba nosaukms – Didaktisko spēļu lietojums bērnu sociāli emocionālo prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības otrajā posmā Darba mērķis – izpētīt didaktisko spēļu lietojumu bērnu sociāli emocionālo prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Darbs sastāv no 33 lapaspusēm, satur 1 attēlu, 4 tabulas, 29 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaitu un 2 pielikumus. Didaktiskās spēles, kas balstītas uz emocionālām un sociālām situācijām, piemēram, “Emociju kartiņas”, “Palīdzības aplis”, “Sadarbības tornis”, efektīvi attīsta pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās prasmes, jo tās nodrošina aktīvu līdzdalību, emocionālu drošību un praktisku pieredzi savstarpējās attiecībās. Didaktiskās spēles būtiski veicina sociāli emocionālo prasmju attīstību pirmsskolā. Pēc spēļu pielietošanas vairākiem bērniem uzlabojās prasme atpazīt un nosaukt savas un citu emocijas, kas iepriekš tika darīts ar pieaugušā palīdzību vai vispār nenotika.
 
Author of the work – Sintija Penka Title of the work – The use of didactic games for the development of children's socio-emotional skills in the second stage of preschool education The aim of the work – to study the use of didactic games for the development of children's socio-emotional skills in the second stage of preschool education. The work consists of 33 pages, contains 1 figure, 4 tables, 29 bibliographical entries and 2 appendices. Didactic games based on emotional and social situations, for example, “Emotion cards”, “Help circle”, “Cooperation tower”, effectively develop the socio-emotional skills of preschool children, as they ensure active participation, emotional security and practical experience in mutual relationships. Didactic games significantly contribute to the development of socio-emotional skills in preschool. After using games, several children improved their ability to recognize and name their own and others' emotions, which previously had to be done with the help of an adult or not at all.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70890
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV