Didaktisko spēļu lietojums bērnu sociāli emocionālo prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības otrajā posmā
Author
Penka, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors – Sintija Penka Darba nosaukms – Didaktisko spēļu lietojums bērnu sociāli emocionālo prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības otrajā posmā Darba mērķis – izpētīt didaktisko spēļu lietojumu bērnu sociāli emocionālo prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Darbs sastāv no 33 lapaspusēm, satur 1 attēlu, 4 tabulas, 29 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaitu un 2 pielikumus. Didaktiskās spēles, kas balstītas uz emocionālām un sociālām situācijām, piemēram, “Emociju kartiņas”, “Palīdzības aplis”, “Sadarbības tornis”, efektīvi attīsta pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās prasmes, jo tās nodrošina aktīvu līdzdalību, emocionālu drošību un praktisku pieredzi savstarpējās attiecībās. Didaktiskās spēles būtiski veicina sociāli emocionālo prasmju attīstību pirmsskolā. Pēc spēļu pielietošanas vairākiem bērniem uzlabojās prasme atpazīt un nosaukt savas un citu emocijas, kas iepriekš tika darīts ar pieaugušā palīdzību vai vispār nenotika. Author of the work – Sintija Penka Title of the work – The use of didactic games for the development of children's socio-emotional skills in the second stage of preschool education The aim of the work – to study the use of didactic games for the development of children's socio-emotional skills in the second stage of preschool education. The work consists of 33 pages, contains 1 figure, 4 tables, 29 bibliographical entries and 2 appendices. Didactic games based on emotional and social situations, for example, “Emotion cards”, “Help circle”, “Cooperation tower”, effectively develop the socio-emotional skills of preschool children, as they ensure active participation, emotional security and practical experience in mutual relationships. Didactic games significantly contribute to the development of socio-emotional skills in preschool. After using games, several children improved their ability to recognize and name their own and others' emotions, which previously had to be done with the help of an adult or not at all.