Stāstītprasmes veicināšana 3-4 gadus veciem bērniem
Автор
Petrosjana, Adriana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Annotācija Autors: Adriana Petrosjana. Bakalaura darba nosaukums: Stāstītprasmes veicināšana 3-4 gadus veciem bērniem. Bakalaura darba vadītāja: Ilze Šūmane. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt un analizēt stāstītprasmes veicināšanas iespējas 3-4 gadus veciem bērniem. Bakalaura darba saturs: ievads, teorētiskā daļa, empīriskā daļa, secinājumi, literatūras un avotu saraksts. Teorētiskajā daļā tiek iepazīti un analizēti latviešu un angļu valodā literatūras avoti par stāstītprasmi un bērnu valodas attīstību 3-4 gadu vecumā. Iepazītas dažādas metodes, caur kurām var veicināt bērnu stāstītprasmi ņemot vērā bērnu vecumu un tā īpatnības. Empīriskajā daļā tika novērots bērnu stāstītprasmes līmenis pētījuma sākumā, veiktas pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, lai veicinātu bērnu stāstītprasmi un veikta atkārtota bērnu vērtēšana pētījuma beigās. Pētījuma beigās aprakstīti secinājumi un iegūtie rezultāti par to, kā izmantotās metodes veicina bērnu stāstītprasmi. Bakalaura darba apjoms: 65 lpp, kas ietver 6 attēlus, 8 tabulas, 35 literatūras avotus un 7 pielikumus. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, 3-4 gadus veci bērni, veicināšana, stāstījums, attēli, pasakas. Author: Adriana Petrosjana. Title of the Bachelor's Thesis: Promoting Narrative Skills in children aged 3–4. Supervisor: Ilze Šūmane. The aim of the research: to theoretically and practically explore and analyse the possibilities for promoting narrative skills in 3–4-year-old children. The bachelor's thesis content: introduction, theoretical part, empirical part, conclusions, list of literature and sources. In the theoretical part, Latvian and English language literature sources on narrative skills and language development in children aged 3–4 are studied and analysed. Various methods are explored that can be used to promote children's narrative abilities, taking into account their age and developmental characteristics. In the empirical part, the level of children's narrative skills was observed at the beginning of the research, pedagogical experimental activity were carried out to promote children's narrative skills, and repeated assessment of the children was done at the end of the research. At the end of the study, conclusions and obtained results are described regarding how the applied methods promote children's narrative skills. Length of the thesis: 65 pages, including 6 images, 8 tables, 35 literature sources, and 7 appendices. Keywords: narrative skills, 3–4 year old children, promotion, storytelling, images, fairy tales.