dc.contributor.advisor | Liepiņa, Iveta | |
dc.contributor.author | Karpoviča, Laura | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:05:26Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:05:26Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109141 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70893 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darbā aplūkota 3-4 gadus vecu bērnu radošās darbības veicināšana pirmsskolas āra vidē. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt kā āra vide var sekmēt bērnu radošuma attīstību, kā arī izstrādāt un praktiski īstenot piecas aktivitātes pirmsskolas āra vidē. Teorētiskajā daļa aprakstīts pirmsskolas vecuma bērna psiholoģiskā un fiziskā attīstība, kā arī radošums, un tā nozīme pirmsskolas vecuma bērniem. Praktiskajā daļā darba autore izstrādāja un praktiski pielietoja piecus mērķtiecīgus radošus uzdevumus pirmsskolas āra vidē, lai veicinātu bērnu radošumu, sadarbības prasmes un spēju mācīties caur pieredzi, pielāgojoties katra bērna attīstības tempam un vajadzībām. Pētījuma rezultāti liecina, ka sistemātiska un mērķtiecīgi plānota darbība āra vidē būtiski veicina bērnu radošuma attīstību. Šie rezultāti uzsver āra vides nozīmi pirmsskolas pedagoģijā un atbalsta nepieciešamību to izmantot kā aktīvu mācību vidi. Atslēgas vārdi – radošums, pirmsskolas bērni vecumā no 3 – 4 gadi, āra vide, dabas materiāli, radošā rotaļa. Kvalifikācijas darbs ietver: 34lpp., 6 attēlus, 5 tabulas un 2 pielikumus. | |
dc.description.abstract | The qualification work examines the promotion of creative activity of 3-4 year old children in a preschool outdoor environment. The aim of the work is to analyze how to promote the development of creativity, as well as to develop and practically use five activities in a preschool outdoor environment. The theoretical part describes the psychological and physical development of a preschool child, as well as creativity, and its importance for preschool children. The author of the practical part of the work developed and practically used five targeted creative tasks in a preschool outdoor environment to promote children's creativity, cooperation skills and the ability to learn through experience, adapting to the pace and needs of each child's development. The results of the study show that systematic and purposefully planned activities in an outdoor environment promote the development of children's creativity. These results highlight the importance of the environment in preschool pedagogy and support the need to use it as an active learning environment. Keywords – creativity, preschool children aged 3-4 years, outdoor environment, natural materials, creative play. The qualification work includes: 34 pages, 6 figures, 5 tables and 2 appendix. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | radošums | |
dc.subject | pirmsskolas bērni vecumā no 3-4 gadi | |
dc.subject | āra vide | |
dc.subject | dabas materiāli | |
dc.subject | radošā rotaļa | |
dc.title | 3-4 gadus vecu bērnu radošās darbības veicināšana pirmsskolas āra vidē | |
dc.title.alternative | Encouraging the creative activity of 3-4 year old children in the preschool outdoor environment | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |