Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Baiba
dc.contributor.authorCepleniece, Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:05:26Z
dc.date.available2025-06-28T01:05:26Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other109157
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70896
dc.description.abstractŠajā pētījumā analizēta 4. klases skolēnu individuālās stratēģijas veidošana matemātikas teksta uzdevumu risināšanā. Darba mērķis ir izstrādāt un aprobēt efektīvas pieejas, kas veicina skolēnu teksta izpratni, problēmu risināšanas prasmes un patstāvīgu domāšanu. Pētījuma ietvaros tika izmantotas dažādas stratēģijas, tostarp “zīmuļa stratēģija”, “tabulas metode” un “zīmējumu un shēmu metode”. Dati tika iegūti, veicot skolēnu novērojumus, aptaujas un formatīvās vērtēšanas analīzi. Rezultāti liecina, ka sistemātiska stratēģiju mācīšana būtiski uzlabo skolēnu spēju risināt teksta uzdevumus un attīsta viņu tekstpratību.
dc.description.abstractThis research explores the development of individual strategies for solving mathematical word problems among 4th-grade students. The aim of the study is to design and test effective approaches that enhance students' reading comprehension, problem-solving skills, and independent thinking. Various strategies were introduced and practiced, including the "pencil strategy", the "table method", and "drawing and diagram-based methods". The study used student surveys, observations, and formative assessment data. The results show that structured strategy instruction significantly improves students' ability to solve word problems and fosters their mathematical literacy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectindividuālās stratēģijas
dc.subjectteksta uzdevumi
dc.subjecttekstpratība
dc.subjectmatemātika
dc.subjectproblēmu risināšana
dc.titleSkolēnu individuālās stratēģijas veidošana matemātikas teksta uzdevumu risināšanā
dc.title.alternativeDeveloping students' individual strategies for solving mathematical text problems
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record