Matemātikas prasmju apguves integrēšanas iespējas fizisko aktivitāšu uzdevumos 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Šulca, Annika Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: Matemātikas prasmju apguves integrēšanas iespējas fizisko aktivitāšu uzdevumos 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt, praktiski pētīt un analizēt četru un piecu gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguves integrēšanas iespējas fizisko aktivitāšu uzdevumos pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā ir analizētas un apkopotas pedagogu un psihologu atziņas par 4-5 gadus vecu bērnu attīstību saistībā ar pētāmo problēmu un fizisko aktivitāšu nozīmi bērnu dzīvē, kā arī apzināti sasniedzamie rezultāti matemātikas mācību jomā šī vecuma bērniem. Autore pētot dažādu autoru atziņas, secina, ka fiziskas aktivitātes ir būtiska bērna attīstības sastāvdaļa, tās ne tikai uzlabo veselību, bet ir nepieciešamas, lai bērni vieglāk var koncentrēt uzmanību veicamajam uzdevumam, apgūt jaunas zināšanas un prasmes. Darbā autore pēta, kā iespējams matemātikas jomā sasniedzamo rezultātu apguvi integrēt dažādās sporta aktivitātēs Darba empīriskā daļā – ir pētītas un analizētas mēneša tēmā “Lāča pavasaris“ matemātikas jomā izvirzīto sasniedzamo rezultātu apguves un zināšanu nostiprināšanas integrēšanas iespējas fiziskajās aktivitātēs. Tika īstenotas 9 kustību aktivitātes. Pētījumā iegūtie rezultāti apstiprināja, ka 4-5 gadus veciem bērniem matemātikas mācību jomā izvirzīto sasniedzamo rezultātu apguves integrēšana fiziskajās aktivitātēs ir iespējama un tā sekmē matemātikas prasmju apguvi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 43 lpp., tajā iekļautas 3 tabulas, izmantoti 27 literatūras avoti. Theme: Possibilities of integrating learning math skills in physical activity tasks for 4–5 year old children in preschool The purpose of the study: theoretically analyze, practically research and analyze the possibilities of integrating the learning of mathematical skills of four- and five-year-old children in physical activity tasks in preschool. The qualification paper consists of two parts – theoretical and empirical part. The theoretical part of the work analyzes and summarizes the findings of educators and psychologists about the development of 4-5 year old children in relation to the researched problems and the importance of physical activities in children's lives, as well as the consciously achievable results in the field of mathematics education for children of this age. The author of the paper, studying the findings of various authors, concludes that physical activities are an essential part of a child's development, they not only improve health, but are necessary so that they can more easily focus on the task at hand, learn new knowledge and skills. The author studies that it is possible to integrate the learning of the results achieved in the field of mathematics into various sports activities. Empirical part of the work – the possibilities of integrating the learning and strengthening of knowledge in physical activities, as set out in the monthly topic in the field of mathematics, have been studied and analyzed. 9 movement activities were implemented. The results obtained in the study confirmed that for 4–5-year-old children, integrating the learning of the achievable results set out in the field of mathematics into physical activities is possible and promotes the acquisition of mathematical skills. The qualification work consists of 43 pages, it includes 3 tables, 27 literature sources were used.