• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Noteikumu ievērošanas apguve pirmsskolas izglītības 3.vecumposmā

Thumbnail
View/Open
299-109547-Hacatrjana_Diana_dh22017.pdf (538.9Kb)
Author
Hačatrjana, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir noteikumu ievērošanas apguve pirmsskolas izglītības 3. vecumposmā. Noteikumu ievērošanas apguve ir svarīga, jo tās attīstīta sociālas iemaņas, un ir īpaši svarīgas katra cilvēka ikdienas dzīvē. Bērniem un pieaugušajiem konkrēti noteikumi ir vajadzīgi ne tikai tāpēc lai īstenotu savas intereses, bet arī, lai vieglāk orientētos “sociālajā satiksmē” - ģimenē, vēlāk sabiedrībā. Ir svarīgi apgūt noteikumu ievērošanu jau no agrīnas bērnības, jo tā iemāca būt konsekventam. Pirmsskolas vecumā bērnu ikdienā obligāti ir jāievieš noteikumi. Tie dod emocionālās drošības sajūtu, palīdz orientēties, stiprina pašapziņu un veido sociālo kompetenci, kā arī rada priekšstatu un atbildību pret pienākumu. Noteikumus sekmīgi pirmsskolas izglītības 3. vecumposmā var apgūt, izmantojot piktogrammas, didaktiskos materiālus, rotaļnodarbíbas. Darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 5 –6 gadīgu bērnu noteikumu apguvi, sekmēt noteikumu apguvi ar didaktiskajiem materiāliem un rotaļām. Darbā tiek pētīts kas ir noteikumi pirmsskolā, kāpēc tādi nepieciešami, kādas ir metodes, lai sekmīgi tos iemācītu bērniem. Uzsākot darbu, tika veikta grupas novērtēšana, pēc iegūtajiem rezultātiem tika izstrādāts plāns, kas iekļauj rotaļas, kuras veicina noteikumu apguvi. Pēc tam darba autore veica atkārtotu grupas novērtēšanu, nonākot pie secinājuma, kura metode strādāja visiedarbīgāk. Darbā ir 32 lapaspuses, 8 attēli, 2 tabulas un 28 literatūras un informācijas avoti. Atslēgvārdi: noteikumi, regularitāte, pirmsskola, rotaļnodarbība.
 
The topic of the qualification work is learning to follow rules in pre-school education at age 5 to 6. Learning to follow rules is important because it develops social skills and is particularly important in everyone's everyday life. Children and adults need specific rules not only to pursue their own interests, but also to navigate more easily in the "social traffic" - in the family and later in society. It is important to learn to follow rules from an early age, because it teaches you to be consistent. It is imperative to introduce rules into children's daily lives at pre-school age. They give a sense of emotional security, help orientation, build self-confidence and social competence, as well as create a sense of responsibility towards duty. Rules can be successfully taught in pre-school education at age 5 to 6 by using pictograms, didactic materials and games. Aim of the work: to study theoretically and practically the learning of rules by 5 - 6- year-old children, to promote the learning of rules with didactic materials and games.The work studies what rules are in pre-school, why they are necessary, what are the methods to successfully teach them to children. The work started with a group evaluation, and the results were used to develop a plan that includes games that promote the learning of rules. The author then carried out a re-evaluation of the group, concluding which method worked most effectively. The thesis consists of 32 pages, 8 pictures, 2 tables and 28 references. Keywords: rules, regularity, preschool, play.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70934
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV