Grupu darba metode skolēnu uzmanības noturības veicināšanai vēstures stundās 7. klasei
Autor
Blanka, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs “Grupu darba izmantošana skolēnu uzmanības noturības veicināšanai vēstures stundās 7. klasei” ir izstrādāts, kā empīriskā pētījuma rezultāts, pētot skolēnu grupu darbu mācību stundās no 10.02.2025.-21.04.2025. Rīgas vispārīgi izglītojošā mācību iestādē. Pētījuma jautājums – kā veicināt uzmanības noturību 7.klašu skolēniem vēstures stundās, izmantojot grupu darba metodi. Pētījuma mērķis ir analizēt skolēnu uzmanības veicināšanas iespējas, pielietojot grupu darba metodi un izpētīt skolēnu pieredzi grupu darbos, nosakot, kas veicina un traucē koncentrēties un noturēt uzmanību mācību procesā. Diplomdarbā ir apkopoti un analizēti empīriskā pētījuma dati un to interpretācija, izmantojot praktiskus novērojumus un skolēnu anketēšanu. Analizējot pētījuma rezultātus, ir secināts, ka grupu darba metode veicina skolēnu uzmanības noturību vēstures mācību stundās, kā arī ir pielietojama plānojot un organizējot mācību darbu dubultstundās. Diplomdarba saturā ir ietverts ievads, 3 nodaļas, 4 apakšnodaļas, secinājumi un 3 pielikumi. Tekstā ir ietverti 12 attēli un 3 tabulas informācijas ilustrēšanai un vizualizēšanai. The research “Use of group work to promote the resilience of students” attention in history lessons 7 Class” has been developed as the result of an empirical study studying the work of student groups in study lessons from 10.02.2025 to 21.04.2025. Riga general educational institution. Study issue – how to promote the resilience of attention to 7 th grade students in history classes using the group working method. The aim of the study is to analyse opportunities for promoting the attention of pupils by applying the group working method and exploring the experience of pupils in group work, determining what promotes and interferes with concentration and retention of attention in the learning process. The diploma paper summarizes analyzed empirical study data and their interpretation through practical observations and student questionnaires. An analysis of the results of the study has concluded that the group working method contributes to the sustainability of students' attention in history lessons and is also applicable to the planning and organisation of dual-hour learning. The content of the diploma consists of an introduction, 3 chapters, 4 subchapters, conclusions and 3 annexes. The text contains 12 images and 3 tables for illustrating and visualizing information.