• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Apvērstās mācīšanās modelis 7. klases skolēnu jautājumu uzdošanas prasmes pilnveidei matemātikā

Thumbnail
View/Open
299-110162-Fadejeva_Ksenija_kf21014.pdf (1.971Mb)
Author
Fadejeva, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
France, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir izpētīt, kā apvērstās mācīšanās modelis ietekmē 7. klases skolēnu prasmi uzdot jautājumus matemātikas stundās. Izmantota darbības un gadījuma pētījuma pieeja, iesaistot 51 skolēnu. Dati iegūti ar aptaujām, novērojumiem un skolēnu tiešsaistē iesniegto jautājumu analīzi. Rezultāti parāda skolēnu jautājumu kvalitātes uzlabošanos, īpaši refleksīvo un izzinošo jautājumu īpatsvara pieaugumu. Diskusijā izvērtēti apvērstās mācīšanās ieguvumi un ierobežojumi matemātikas mācību procesā.
 
The aim of this study is to explore how the flipped learning model influences 7th-grade students' ability to ask questions in mathematics lessons. The research combines action and case study methods, involving 51 students. Data were gathered through surveys, classroom observations, and analysis of students' online-submitted questions. Results show improvement in question quality, particularly an increase in reflective and exploratory questions. The discussion highlights benefits and challenges of applying the model in math education.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70969
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV