Annas Brigaderes pasaku lugas ,,Maija un Paija” iepazīšanas iespējas 6. klasē
Author
Gaisiņa, Elizabete Lenora
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ,,Annas Brigaderes pasaku lugas ,,Maija un Paija” iepazīšanas iespējas 6. klasē” mērķis ir izstrādāt tematisko plānojumu un mācību materiālus, kas palīdzētu skolēniem iepazīt pasaku lugu ,,Maija un Paija”. Diplomdarbam ir ievads, sešas nodaļas, literatūras saraksts, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā ir raksturota literatūras mācību priekšmeta specifika. Otrajā nodaļā ir atspoguļota Annas Brigaderes personība un daiļrade, raksturots pasaku lugas žanrs un darbs ,,Maija un Paija”. Trešajā nodaļā ir analizēti sasniedzamie rezultāti, mācību programmas paraugs un mācību līdzekļi. Ceturtajā nodaļā izzinātas pusaudžu vecumposma īpatnības un veikts pētījumā iesaistīto skolēnu raksturojums, lai sagatavotos darbam klasē. Piektajā nodaļā aprakstīta skolotājas un skolēnu sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas ,,Maija un Paija” iepazīšanas procesā. Sestajā nodaļā veikta sadarbības analīze un izvērtējums. Tematiskais plānojums un mācību materiāli pārbaudīti pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā. The aim of the bachelor thesis ,,Exploring Anna Brigadere’s Fairy-Tale Play Maija and Paija in Grade 6” is to develop thematic planning and educational materials that will help students learn about the fairy-tale play Maija and Paija. The thesis includes an introduction, six chapters, a bibliography, conclusions, and appendices. The first chapter describes the specifics of literature as a subject. The second chapter reflects on Anna Brigadere’s personality and professional activity, characterizes the genre of fairy-tale plays, and describes the work Maija and Paija. The third chapter analyzes the expected results, a sample curriculum, and educational resources. The fourth chapter examines the peculiarities of the adolescence age group and conducts a characterization of the students involved in the study to prepare for classroom work. The fifth chapter describes the collaboration between the teacher and students in the process of getting to know Anna Brigadere’s fairy-tale play Maija and Paija. The sixth chapter provides an analysis and evaluation of the collaboration. The thematic plan and teaching materials have been tested in pedagogical trial activities.