Show simple item record

dc.contributor.advisorBroka, Rita
dc.contributor.authorLogina, Sindija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:20Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110553
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71034
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir izpētīt aušanas prasmju apguves priekšnosacījumus dizainā un tehnoloģijās 7. klasē un izstrādāt strukturētu pieeju to apguvei un to aprobēt skolā. Darba ietvaros autore centās veicināt skolēnu praktisko iemaņu attīstību, īpašu uzmanību pievēršot aušanai kā nozīmīgai latviešu tautas kultūras mantojuma saglabāšanai. Mācību procesa laikā skolēni iepazina aušanas tehniku, apguva aušanu celu galdiņos un pērļošanu, tādējādi attīstot sīko motoriku, radošās spējas un kultūras izpratni. Darba pirmajā nodaļā autore analizē teorētisko literatūru par aušanu un tās apguves pedagoģiskajiem un psiholoģiskajiem aspektiem. Tiek izcelti priekšnosacījumi veiksmīgai prasmju apguvei un to nozīme skolēnu personības attīstībā. Otrajā nodaļā autore padziļināti aplūko pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, kā arī normatīvos dokumentus, kas nosaka mācību satura veidošanu, tostarp Skola2030 izstrādāto kompetenču pieeju. Šajā nodaļā izstrādāts tematiskais plāns, izvēlētas un aprakstītas piemērotas mācību metodes, izveidoti uzskates materiāli un vērtēšanas kritēriji formatīvajiem un summatīvajam vērtējumam. Trešajā nodaļā tiek aprakstīta, izstrādātā mācību satura aprobācija skolā – tās norise, sasniegti rezultāti, skolēnu darbu analīze un aptauju rezultāti, kas sniedz atgriezenisko saiti par mācību procesa kvalitāti un skolēnu ieinteresētību. Apkopojot iegūto informāciju, autore konstatēja, ka skolēniem bija iespēja sekmīgi apgūt aušanas pamat prasmes, un ikvienam skolēnam bija redzama pozitīva izaugsme. Izstrādātais mācību saturs tika veidots, lai tas būtu motivējošs, atbilstošs skolēnu vecumposmam, radošu domāšanu veicinošs un pielāgots skolēnu dažādajām spējām. Izmantoto metožu un uzdevumu daudzveidība nodrošināja individuālo pieeju un sekmēja mācību mērķu sasniegšanu. Apkopotie rezultāti apstiprina, ka izstrādātais temats ir piemērots 7. klases skolēnu aušanas prasmju apguvei.
dc.description.abstractThe aim of this bachelor’s thesis is to examine the prerequisites for learning weaving skills in Design and Technology in Grade 7, to develop a structured approach to teaching these skills, and to test this approach in a school environment. As part of the thesis, the author sought to promote the development of students’ practical abilities, with particular emphasis on weaving as an important element of the Latvian people's cultural heritage. During the learning process, students acquired various weaving techniques, including loom weaving and beading. These activities contributed to the development of fine motor skills, creativity, and cultural awareness. The first chapter of the thesis analyzes theoretical literature on weaving and examines the pedagogical and psychological aspects of learning these skills. It highlights the necessary prerequisites for successful skill acquisition and their importance in students’ personal development. In the second chapter, the author explores pedagogical and psychological sources in greater depth, along with official curriculum guidelines, including the competence-based approach promoted by Skola2030. This chapter presents a thematic plan, selects and describes appropriate teaching methods, and develops visual materials as well as assessment criteria for both formative and summative evaluation. The third chapter describes the implementation (approbation) of the developed teaching content in a school setting. It details the process, the outcomes achieved, an analysis of students' work, and survey results that provide feedback on the quality of the learning process and students’ engagement. In summary, the findings show that students successfully acquired basic weaving skills, and every student demonstrated positive development. The teaching content was designed to be motivating, age-appropriate, and to encourage creative thinking, while also being adapted to students’ diverse abilities. The variety of methods and tasks used enabled an individual approach and supported the achievement of learning objectives. The overall results confirm that the developed topic is well-suited for teaching weaving skills to Grade 7 students.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdizains un tehnoloģijas
dc.subjectAušana
dc.subjectcelu galdiņi
dc.subjectpērļošana
dc.subjectprasmju apguve
dc.titleAušanas prasmju apguve dizainā un tehnoloģijās 7. klasē
dc.title.alternativeLearning Weaving Skills in Design and Technology for Grade 7
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record