Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģis
dc.contributor.authorGrunte, Adele
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:34Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:34Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other107919
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71071
dc.description.abstractŠī darba mērķis ir izpētīt, kā cilvēka emocionālais stāvoklis un personības iezīmes ietekmē vizuālās informācijas uztveri un vizuālās meklēšanas uzdevumu efektivitāti. Darba hipotēze paredz, ka cilvēka emocionālais stāvoklis un personība ietekmē formu un emociju saistījumu. Veicot pētījumu, izstrādāts digitāls risinājums, kas ļauj eksperimentāli pārbaudīt izvirzīto hipotēzi un novērtēt, vai un kā mirkļa emocionālais stāvoklis un personības iezīmes ietekmē gan emociju sasaisti ar vizuāliem stimuliem, gan acu kustību dinamiku, aplūkojot emocionālus stimulus, gan vizuālās meklēšanas procesu, pamatojoties uz pildīto uzdevumu rezultātu ātrumu dažādu (pozitīvu, negatīvu, neitrālu) stimulu grupās. Īpaša uzmanība pievērsta emocionālo stāvokļu dinamikai un iespējamiem indivīda personības faktoriem, kas varētu ietekmēt šo saistību.
dc.description.abstractThe title of this thesis is “The Influence of Mood on the Perception of Affective Stimuli”. The aim of this thesis is to investigate how a person's emotional state and personality traits affect the perception of visual information and the efficiency of visual search tasks. The hypothesis of this thesis suggests that emotional state and personality play a role in the formation of associations between shapes and emotions. The study involves the development of a digital solution that allows for the experimental testing of the hypothesis and the evaluation of whether and how momentary emotional states and personality traits affect the association of emotions with visual stimuli, the dynamics of eye movements when viewing affective stimuli, and the visual search process, based on the speed of the completed visual search tasks in different (positive, negative, neutral) stimulus groups. Special attention is paid to the dynamics of emotional states and potential individual personality factors that could affect this relationship.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectvizuālā meklēšana
dc.subjectvizuālā uztvere
dc.subjectuzmanība
dc.subjectacu kustības
dc.subjectemocionālā valence
dc.titleNoskaņojuma ietekme uz afektīvu stimulu uztveri
dc.title.alternativeThe Influence of Mood on the Perception of Affective Stimuli
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige