Show simple item record

dc.contributor.advisorKassaliete, Evita
dc.contributor.authorGeriņa, Monta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:41Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:41Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108571
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71096
dc.description.abstractDarbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 44 lapaspusēm. Tas satur 22 attēlus, 2 tabulas un 51 atsauces uz literatūras avotiem. Pētījuma mērķis ir novērtēt un salīdzināt koherentas kustības uztveres prasmju saistību ar lasītprasmi un vecumu. Pētījumā piedalījās 99 bērni vecumā no 7 līdz 13 gadiem, kuri tika sadalīti trīs lasītprasmes grupās. Visiem dalībniekiem tika novērtēts koherentas kustības slieksnis, izmantojot divu veidu izkliedēto punktu kinematogrammas testus pie mainīgiem parametriem. Pētījuma ietvaros būtiskas sakarības starp koherentas kustības uztveres sliekšņa vērtību un vecumu, lasītprasmi vai tādiem mainīgiem testa parametriem, kā punktu stimulu kustības ātrums un kontrasta polaritāte netika konstatētas.
dc.description.abstractThe master’s thesis is written in Latvian on 44 pages. It contains 22 images, 2 tables and 51 literature references. The aim of the study is to evaluate and compare the relationship between coherent motion perception skills, reading ability and age. The study involved 99 children aged 7 to 13 years, who were divided into three reading proficiency groups. All participants were assessed for coherent motion threshold using two types of random dot kinematogram tests with varying parameters. The results show that the coherent motion perception threshold values are not significantly affected by age, reading ability or test parameter variations such as the speed of dot movement and contrast polarity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKlīniskā optometrija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectkoherenta kustība
dc.subjectizkliedēto punktu kinematogrammas tests
dc.subjectskolēni
dc.titleKoherentās kustības uztvere skolas vecuma bērniem ar un bez lasīšanas grūtībām
dc.title.alternativePerception of Coherent Motion in School-Age Children With and Without Reading Difficulties
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record