Pilsoniskās apziņas veidošana bērniem izglītības procesā
Author
Obeide, Larina
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Osipova, Sanita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Socializācija ir process, kas noris visa mūža garumā. Visaktīvāk tā notiek bērnībā un pusaudžu vecumā, kad bērns lielu daļu laika pavada skolā, kur tiek apgūtas sociālās normas un vērtības. Valsts, izstrādājot izglītības programmu, veicina valsts ilgtspēju, jo tās dalībnieki kļūst par aktīviem pilsoņiem. Bakalaura darba mērķis ir izvērtēt 1.- 9. klases izglītības programmu atbilstību likumdevēja mērķiem un tās nozīmi valsts ilgtspējai, balstoties uz pamatizglītības standartiem, likumdošanu un sociālās un pilsoniskās jomas saturu. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka pašreizējā programma nesasniedz izvirzītos mērķus un apdraud valsts ilgtspēju, jo tajā nepietiekami akcentēta patriotu audzināšana un likumpaklausība. Socialisation is a lifelong process. It is most active during childhood and adolescence, when children spend most of their time at school, learning social norms and values. The State, through its educational curriculum, contributes to the sustainability of the State as its participants become active citizens. The aim of this thesis is to assess the relevance of the educational curriculum for grades 1-9 to the goals of the legislator and its importance for the sustainability of the country, based on basic education standards, legislation and social, civic content. According to the bachelor thesis the current curriculum does not achieve its goals and threatens the sustainability of the country because it does not sufficiently emphasize the education of patriots and law-abiding citizens.