dc.contributor.advisor | Jēkabsons, Ēriks | |
dc.contributor.author | Krovalka, Annija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-29T01:02:20Z | |
dc.date.available | 2025-06-29T01:02:20Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109298 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71374 | |
dc.description.abstract | Darba mērķis ir konstatēt Talsu pilsētas pašvaldības iesaisti un nozīmi pilsētas izglītības nozares attīstīšanā parlamentārās demokrātijas periodā, izmantojot pašvaldības izglītības darbības virzienu un uzturēto izglītības iestāžu analīzi. Pēc Latvijas Republikas proklamēšanas izveidota vienota izglītības sistēma, kurā pašvaldībām bija centrāla loma. Talsu pilsētas pašvaldība bija atbildīga par pamatizglītības ieviešanu un tās pieejamības nodrošināšanu, ko noteica pašvaldības iesaiste skolu uzturēšanā, pedagogu atalgošanā, skolēnu finansiālajā atbalstā, kā arī vispārējā administratīvā pārraudzībā. Talsu piemēra īpatnība ir mazākumtautību skolu klātbūtne, kuru gadījumā pašvaldība nebija galvenā skolu uzturētāja, bet sniedza atbalstu sadarbībā ar attiecīgajām sabiedriskajām vai konfesionālajām organizācijām. | |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to determine the involvement and significance of the Talsi municipality in the development of the towns education sector during the period of parliamentary democracy, through an analysis of the municipality’s educational policy directions and the condition of the educational institutions it maintained. Following the proclamation of the Republic of Latvia, a unified education system was established in which municipalities played a central role. The Talsi municipality was responsible for the implementation and accessibility of basic education, which was ensured through its involvement in the maintenance of schools, remuneration of teachers, financial support for pupils, as well as overall administrative supervision. A distinctive feature of the Talsi case was the presence of minority schools, where the municipality was not the primary maintainer, but instead provided support in cooperation with relevant public or religious organizations. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Vēsture un arheoloģija | |
dc.subject | Talsu pilsēta | |
dc.subject | izglītības sistēma | |
dc.subject | Talsu pašvaldība | |
dc.subject | obligātā pamatizglītība | |
dc.title | Talsu pašvaldības darbība 1919. gada beigās – 1934. gada maijā: izglītības nozare | |
dc.title.alternative | The activities of the Talsi municipality from the end of 1919 to May 1934: the field of education | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |