Studentu ceļošanas paradumi
Author
Apīne, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bela, Baiba
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir noskaidrot Latvijas Universitātes bakalaura programmu studentu ceļošanas paradumus. Studenti veido sabiedrības grupu, kuras ceļošanas paradumi atšķiras no citām sabiedrības grupām, tādēļ to nepieciešams pētīt atsevišķi.
Mūsdienu tūrisma tendences arvien tiek pielāgotas, lai masu tūrisms varētu attīstīties – tiek radīti jauni tūrisma virzieni, dažādām sabiedrības grupām tūrisms kļūst pieejamāks kā tas jebkad bijis. Ja agrāk ceļojums bija pakalpojums, kuru atļāvās lietot tikai neliela sabiedrības daļa, tad tagad ceļošana ir pieejama dažādām sabiedrības grupām, jo konkurences dēļ cenas kļūst arvien zemākas.
Pētījuma ietvaros aprakstīts tūrisma socioloģijas teorētiskais koncepts, pētnieku un teorētiķu skatījums uz ceļošanu, tūrismu, un indivīda attieksmi pret to, kā arī veikta mūsdienu tūrisma tendenču raksturošana.
Pētījumā piedalījās 334 Latvijas Universitātes bakalaura programmu studenti, kuri aizpildīja anketas interneta vidē.
Rezultāti liecina, ka studenti ceļošanai visbiežāk izvēlas zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumus, ceļojumus apmaksā vai nu vecāki, vai ar pašu nopelnītu algu. Aptaujāto studentu vidū nav populāri tādi ceļošanas veidi, kā kaučsērfings, autostopi, ceļošana ar mugursomu, apmešanās hosteļos u.c. zemo izmaksu mītnēs. Lielākoties studentu vidū nav izteikti kādi konkrēti tūrisma veidi, tos nevar klasificēt kā homogēnu grupu.
Atslēgvārdi: tūrists, students, ceļošana, tūristu paradumi The aim of the research is to find out the travelling habits of bachelor’s students of the University of Latvia. Students make a group in society, whose travelling habits differ from other groups; therefore, it is salient to research it separately from the rest of society.
Tendencies in tourism nowadays are adapted so that mass tourism could develop, for instance, new destinations are made, for various groups of society it is easier to travel, easier access to tourism. If previously travelling was as an exclusive service which only specific group of society could utilize, then now it has become more accessible for wider part of society as the travelling expenditures have become lower due to high competiveness.
Within the research theoretical concept of the sociology of tourism is described, as well as travelling, tourism and the individual attitude from researchers and theorists’ point of view, characteristics of latest tourism tendencies are described.
334 students from the Bachelor’s program of the University of Latvia answered the questionnaire in the Internet.
Findings show that students usually prefer low cost airlines and all travelling expenses are covered by parents or their own income. Majority of the respondents consider couch surfing, hitch-hiking, backpackers, etc. as not very popular low cost travelling. Mainly, there are no specific travelling habits between students; they cannot be classified as a one homogeny group.
Keywords: tourism, students, travelling, travelling habits