Vecāku viedoklis par bērnu aprūpi bērnudārzā
Author
Skribāne, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rasnača, Līga
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Vecāku viedoklis par bērnu aprūpi bērnudārzā” aplūko bērna attīstības vecumposmus, to īpatnības un aprūpi bērnudārzā un ārpus tā.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vecāku viedokli par bērnu aprūpi bērnudārzā. Noskaidrot iemeslus, kas mudina vecākus izvēlēties bērnudārzu kā aprūpes vietu saviem bērniem. Mērķa sasniegšanai izmantota vecāku aptauja. Pētījuma uzdevumi – noskaidrot bērna attīstības īpatnības agrīnajā un pirmsskolas vecumposmā, veikt vecāku aptauju, kuru bērni apmeklē bērnudārzu, veikt iepriekš veiktu pētījumu sekundāru analīzi, kā arī apkopot un analizēt iegūtos rezultātus.
Darba teorētiskā daļa sastāv no diviem galvenajiem blokiem. Pirmais atspoguļo iepriekšminēto vecumposmu īpatnības, personības jēdziena teoriju, bet otrais – bērnudārzu un tā alternatīvas kā aprūpes vietu maziem bērniem. Darba empīriskajā daļā iekļauta iepriekš veiktu pētījumu sekundāra analīze un autores veikts pētījums par vecāku viedokli par aprūpi bērnudārzā.
Izstrādājot bakalaura darbu un veicot pētījumu izdevās noskaidrot – vecāki uzskata bērnudārzu par labāko aprūpes vietu saviem bērniem un ir apmierināti ar aprūpes kvalitāti bērnudārzos, taču pastāv neapmierināts pieprasījums pēc pirmsskolas izglītības, kā arī viens no svarīgākiem iemesliem kādēļ vecāki izvēlas tieši bērnudārzu kā piemērotu aprūpes vietu savam bērnam, ir motivācija atgriezties darba tirgū.
Atslēgas vārdi: bērna attīstība, personība, interakcija, saskarsme, bērnudārzs, aprūpe. Bachelor work "Parent’s opinion on child care in the kindergarten” deals with child development ages, the main characteristics of child development and child care in the kindergarten and beyond kindergarten.
The research aims to clarify parental views on child care in the kindergarten. Find out the main reasons that urged parents to choose a kindergarten as a place of care for their children. To achieve this goal, there where used questionnaire of parents. Research objectives - to clarify the characteristics of early child development and pre-school age, to carry out a of questionnaire of parents whose children attend kindergarten, take an earlier study of secondary analysis as well as collect and analyze the results.
The theoretical part consists of two main blocks. The first reflects the characteristics of early child development and pre-school age, theories of personality development and the second - kindergarten and alternative care options. Empirical part of the work includes an earlier study of secondary analysis and the author's research of parent's opinion on child care in the kindergarten.
Developing the bachelor's work and doing research helped to ascertain that the parent believes the kindergarten is the best places for their children to take care in. Parents are satisfies with the quality of the kindergarten, but there is unsatisfied demand for preschool education. One of the most important reasons why parents choose the kindergarten as a suitable place for child is, motivation to return to work.
Keywords: child development, personality, interaction, communication, kindergarten, child care