Identitātes rāmējums ziņās un diskusijās portālos „apollo.lv”, „delfi.lv”, „tvnet.lv”: tautas nobalsošanas par satversmes grozījumiem, kas paredz valsts valodas statusa piešķiršanu krievu valodai gadījuma analīze
Author
Vītola, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Identitātes rāmējums ziņās un diskusijās portālos „apollo.lv”, „delfi.lv, „tvnet.lv” tautas nobalsošanas par Satversmes grozījumiem, kas paredz valsts valodas statusa piešķiršanu krievu valodai gadījuma analīze” mērķis ir noteikt un analizēt etnisko un nacionālo identitāšu rāmējumus, balstoties uz teoriju par identitāšu teorētiskajiem skaidrojumiem un rāmējumu teoriju. Darba pētnieciskā daļa realizēta kā gadījuma, kurā aktīvi tiek komunicēta nacionālā, etniskā un kolektīvā identitāte, analīze. Izmantotā metode – kontentanalīze. Darbu veido trīs daļas – teorija, metodoloģija, empīrija. Darbā secināts, ka sabiedrībā pastāv nesabalansētība starp etnisko un nacionālo identitāti, kas aktualizējas interneta diskusijās, kaut ikdienas dzīvē indivīds tās nenošķir.
Atslēgvārdi: valodas referendums, etniskā identitāte, nacionālā identitāte, kolektīvā identitāte, rāmējumi, valodas kopiena. Bachelor’s job „Identity frames in news and discussion sites „apollo.lv”, „delfi.lv”, „tvnet.lv”: case study of the referendum on the constitutional amendment which provides national language status to Russian language” aim is to identify and analyze ethnic and national identities frames, based on the theory of the identity theoretical explanations and frame theory. Work of the research carried out as a case in which the assets are communicated national, ethnic and collective identity of the analysis. The method used – content analysis.
Structure is basically composed of three parts – theory, methodology, research. As a result of the development concluded, that there is imbalance in society between ethnic and national identities, which are activated in internet discussions, but in everyday life undivided.
Keywords: language referendum, ethnic identity, national identity, collective identity, framing, language community.