Mācīšanās nākotne: ar mākslīgo intelektu pilnveidotas stratēģiskās spēles
Author
Davydau, Daminik
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Ivanovs, Maksims
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tiek pētīta mākslīgā intelekta (MI) integrācija stratēģiskajās spēlēs. Tas ir vērsts uz to, kā, izmantojot MI, iespējams pārveidot spēļu procesu, mācīšanos un reālas pasaules pielietojumus. Apskatot MI uzlabotu spēļu procesu, procedurālu satura ģenerēšanu un adaptīvos nedalāmo raksturu personāžus, pētījums parāda, kā MI uzlabo spēlētāju iesaisti un spēļu stratēģisko sarežģītību. Darbā tiek apskatīti arī MI praktiskie pielietojumi pētniecībā, izglītībā un apmācībās, piemēram, MI vadītas militārās simulācijas, personalizēta mācīšanās pieredze un rīki lēmumu pieņemšanas prasmju uzlabošanai. Visbeidzot, darbs izgaismo MI lomu spēļu dizainā, kur lielie valodu modeļi (LLM) spēj radīt dinamiskas mijiedarbības un stratēģiskas atziņas. This paper explores the integration of artificial intelligence (AI) in strategy games. It is focused on the ways to transform gameplay, learning, and real-world applications with the use of AI. By looking into AI improved gameplay, procedural content generation, and adaptive non-player characters, the study shows how AI improves player immersion and strategy complexity of the games. In the paper are also discussed practical applications of AI in research, education, and training, for example, AI-driven military simulations, personalized learning experiences, and tools for enhancing decision-making skills. Finally, the paper shows the role of the AI in game design, where large language models (LLMs) can create dynamic interactions and strategy insights.