Show simple item record

dc.contributor.advisorAlksnis, Reinis
dc.contributor.authorAntužāne, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
dc.date.accessioned2025-07-02T01:01:52Z
dc.date.available2025-07-02T01:01:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110347
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71534
dc.description.abstractInstrumentālo mainīgo regresija ir metode, kas novērš endogenitāti, tādējādi nodrošina nenovirzītus modeļa novērtētājus. Darbā tika skatīts empīriskās ticamības pielietojums instrumentālo mainīgo regresijā, salīdzinot to ar mazāko kvadrātu metodēm, kā arī, pielietojot Hausmena testu par endogenitāti empīriskās ticamības novērtētājiem. Tika veiktas simulācijas novērtēšanas metožu salīdzinājumam un Hausmena testa jaudas analīzei. Turpinot, teorija tika pielietota skolēnu matemātikas zināšanu kauzālā analīzē, pētot digitālo ierīču lietošanas politikas skolā ietekmi uz disciplināro klimatu matemātikas stundās.
dc.description.abstractInstrumental variable regression is a method that eliminates endogeneity, thus providing unbiased model estimators. This thesis examined the application of empirical likelihood in instrumental variable regression, comparing it with least squares methods, as well as applying the Hausman test of endogeneity to empirical likelihood estimators. Simulations were performed to compare the estimation methods and assess the power of the Hausman test. The theory was applied to the causal analysis of students' mathematics knowledge, studying the impact of digital device use policies in schools on the disciplinary climate in mathematics lessons, which in turn affects the level of mathematics knowledge.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMatemātika
dc.subjectInstrumentālo mainīgo regresija
dc.subjectStarptautiskā skolēnu novērtēšanas programma (PISA)
dc.subjectEmpīriskās ticamības metode
dc.subjectHausmena tests
dc.titleEmpīriskās ticamības metodes lietojums instrumentālo mainīgo regresijā skolēnu matemātikas zināšanu kauzālajā analīzē
dc.title.alternativeApplication of the empirical likelihood method in instrumental variable regression for the causal analysis of students’ mathematical knowledge
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record