Show simple item record

dc.contributor.advisorŠulmane, Ilzeen_US
dc.contributor.authorTaube, Hertaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T10:18:02Z
dc.date.available2015-03-23T10:18:02Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other28737en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7164
dc.description.abstractBakalaura darba „Vecāki cilvēki (seniori) kā tradicionālo un jauno mediju auditorija: vajadzības un lietotprasme” mērķis ir apzināt senioru vajadzības, motivācijas un lietotprasmes noteicošos faktorus tradicionālajā un jauno mediju lietojumā. Darbā tiek pētīti faktori, kas ietekmē senioru vajadzības un mērķus lietojot medijus, kā arī noskaidrojot sakarības starp mediju lietotprasmi un šīm vajadzībām. Bakalaura darba teorētiskā daļa balstās uz izmantošanas un vajadzību apmierināšanas teoriju, tajā tiek aplūkota mediju lietojuma statistika, mediju konverģence, senioru vecuma raksturojošās īpatnības un citi faktori, kuri ietekmē senioru mediju izmantojumu un lietotprasmju apgūšanas procesu. Darba pētnieciskajā daļā, izmantojot interviju kā datu ieguves metodi, tiek aplūkotas 20 senioru (12 – interneta lietotāju un 8 interneta nelietotāju) un 2 senioru izglītotāju-ekspertu attieksmes, viedokļi un pieredzes par tradicionālo un jauno mediju izmantošanas specifiku, norādot iespējamos risinājumus, kas veicinātu senioru iesaisti jauno mediju lietošanā. Atslēgvārdi: seniori, tradicionālie mediji, jaunie mediji, mediju konverģence, internets, mediju lietotprasme, auditorijas vajadzības.en_US
dc.description.abstractThe aim of Bachelor thesis „Older people (seniors) as audience of traditional and new media: needs and media literacy” is to explore determining factors in needs, motivation and literacy of seniors in their usage of old and new media. In thesis there are studied factors, that affects seniors needs and motivations in media usage., finding correlations between media literacy and this affecting factors. The theoretical part of the paper is based on theory of use and gratification, also seeing summary of media usage statistics, media convergence, older adult’s characteristics and other factors, that affects process of older adult media usage and literacy. The research part of Bachelor thesis, based on the results of 20 seniors (12 internet users and 8 nonusers) and 2 interviews of experts that educate seniors in computer and internet use, shows attitudes, opinions and experiences traditional and new media use, suggesting proper solutions to help integrate seniors in new media use. Key words: seniors, traditional media, new media, convergence, internet, media literacy, audience needsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleVecāki cilvēki (seniori) kā tradicionālo un jauno mediju auditorija: vajadzības un lietotprasmeen_US
dc.title.alternativeOlder people (seniors) as audiences of traditional and new media: needs and media literacyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record