Hiperseksualizētas sievietes tēla konstruēšana žurnālā "Cosmopolitan"
Author
Rūtere, Una
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā pētīta sieviešu auditorija Latvijā, kura lasa žurnālu „Cosmopolitan”. Mērķi – parādīt, kā žurnāls „Cosmopolitan” konstruē sievietes tēlu, kā tas ietekmē sabiedrību, kādēļ sievietes izvēlas lietot šo žurnālu.
Darbs sastāv no trīs pamatdaļām - teorētiskās, metodoloģiskās, empīriskās. Teorētiskajā daļā apskatītas izmantotās teorijas - mediju sociālās konstruēšanas realitāte, sociālās mācīšanās teorija, lietojuma un apmierinātības teorija. Metodoloģiskajā daļā apskatītas četras pētniecības metodes - anketēšana, kontentanalīze un daļēji strukturētā intervija, semiotika fotogrāfijā.
Secināts, ka žurnāls „Cosmopolitan” konstruē hiperseksualizētu sievietes tēlu un sievietes un pusaugu meitenes reālajā dzīvē cenšas līdzināties žurnālā redzētajam.
Atslēgvārdi: „Cosmopolitan”, sieviešu auditorija, sievietes tēla konstruēšana, mediju sociālās realitātes konstruēšana, kontentanalīze
- In this work studied Latvian woman’s audience, who read the magazine „Cosmopolitan”. Aim – to show how the magazine „Cosmopolitan” costruct images of women, how it affects society, why women choose to use it.
The work consists of three basic parts – theoretical, methodological, empirical. In theoretical deal uses with the theories – social construction of reality in the media, social learning theory, use and satisfaction theory. Methodological part, four research methods – Questionnaires, content analysis, semiotic of photography and semi – structured interview.
Concluded that the magazīna „Cosmopolitan” construct hyperseksualized image of women and women and teenage girls in real life trying to emulate the magazine seen.
Keywords: „Cosmopolitan” female audience, the image of women in construction, media construction of social reality, content analysis
-