Interneta informācijas resursu ceļvežu izmantošana
Autor
Priedniece, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kalniņa, Iveta
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā apskatīti internetā pieejamie informācijas resursu ceļveži, kurus veido ārzemju un Latvijas akadēmiskās bibliotēkas un kuru mērķauditorija galvenokārt ir studenti.
Pētījuma mērķis ir aplūkot akadēmisko bibliotēku veidotos tiešsaistes informācijas resursu ceļvežus, noteikt to kvalitāti, kā arī noskaidrot ceļvežu mērķauditorijas viedokli par to izmantošanu.
Darbā pielietotas divas pētījumu metodes – kontentanalīze un anketēšana.
Ar kontentanalīzes palīdzību vērtēta Latvijas un ārzemju akadēmisko bibliotēku veidoto interneta informācijas resursu ceļvežu kvalitāte, bet ar aptaujas palīdzību izpētīta šo ceļvežu izmantošana. Kopumā analizēti 11 ceļveži un savu viedokli par ceļvežu izmantošanu izteicis 121 students no piecām Latvijas augstskolām.
Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka visiem analizētajiem ceļvežiem ieteicams uzlabot kvalitāti, bet kopumā tie vērtējami pozitīvi. Arī respondentu domas par viņiem paredzētajiem ceļvežiem bija drīzāk pozitīvas.
Atslēgvārdi : Interneta informācijas resursu ceļveži, nozaru ceļveži, akadēmiskās bibliotēkas, interneta informācijas resursu ceļvežu kvalitāte, interneta informācijas resursu ceļvežu izmantošana. Bachelor’s paper analises information resources available online and composed of foreign and Latvian academic libraries and who target audience primarily are students.
The study aim is to look at the academic library building up an online information resource guides, to determine their quality as well as to clarify the target audience views on their use.
There are used two methods in the paper - content analysis and survey.
With the help of content analysis evaluated the Latvian and foreign-made online information resources quality of guides by academic libraries but with the help of the survey explored the use of guides.
In total, 11 guides are analysed, and their views on the use of guides made 121 students from five Latvian universities.
The study found that all analyzed guides recommended to improve the quality, but generally they are positive evaluated. The respondents' thoughts on the guide were rather positive.
Keywords : Internet information resources guides, academic libraries, subject guide, quality of Internet information resources guides, use of guides of Internet information resources.