• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma SIA „Maxima Latvija” „Paldies” kartes un uzņēmuma SIA „Rimi Latvia” „Mans Rimi” lojalitātes programmu vērtējums jauniešu auditorijā

Thumbnail
View/Open
309-33072-Scepilova_Ilona_is09097.pdf (1.245Mb)
Author
Ščepilova, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma „Uzņēmuma SIA „Maxima Latvija” „Paldies” kartes un uzņēmuma SIA „Rimi Latvia” „Mans Rimi” lojalitātes programmu vērtējums jauniešu auditorijā”. Pētnieciskā problēma - programma „Paldies” un „Mans Rimi” nepietiekami emocionāli piesaista jauniešus. Teorijā apskatīts mārketinga un lojalitātes jēdziens. Metodoloģijā izklāstītas izvēlētās pētniecības metodes: daļēji strukturētā intervija, anketēšana un fokusa grupas diskusija. Empīrikā apskatītas „Paldies” un „Mans Rimi” kartes un pētījuma metožu rezultāti. Secināts, ka šo lojalitātes programmu ietvarā attiecības balstās uz materiālu vajadzību apmierināšanu, kas neveicina jauniešu lojalitāti. Darbu veido teorētiskā pamatojuma, metodoloģijas un empīriskā daļa, secinājumi un ieteikumiem, kā arī pielikumi. Atslēgas vārdi: mārketings, lojalitāte, lojalitātes programma, jaunieši, Maxima, Rimi
 
The theme of paper is „Comapny Ltd. „Maxima Latvija” „Paldies” card and the company Ltd. „Rimi Latvia” „Mans Rimi” loyalty program youth audience assessment”. Research problem - the program „Paldies” and „Mans Rimi” are not emotionally attracting young people. The theoretical part deal with concept of marketing and loyalty. Methodology set out chosen research methods: semi-structured interview, questionnaires and focus group discussion. The empirical part deals with „Paldies” and „Mans Rimi” card and the results of the study methods. Concluded that the relationship in these loyalty programs is based on the material needs which does not promote loyalty of young people. The work consisting of theoretical part, methodology and the empirical part, the conclusions and recommendations, as well as attachments. Keywords: marketing, loyalty, loyalty program, young people, Maxima, Rimi
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7178
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV