Vērtēšana informātikā vidusskolas klasēs
Author
Indāne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Malzubre, Gunta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Vērtēšanas process vienmēr ir bijis aktuāls izglītībā, jo tas ir gan rādītājs mācību procesa kvalitātei, gan skolnieku attieksmei un spējām. Lai kvalitatīvi vērtētu skolēnu sasniegumus, ir nepieciešams zinātnisks pamatojums vērtēšanas metodēm un meistarība.
Diplomdarba izvirzītais mērķis, izstrādāt un novērtēt pārbaudes darbus informātikā vidusskolas klasēs, balstoties uz vienotiem vērtēšanas mērķiem un kritērijiem tika realizēts Jelgavas 1. ģimnāzijas 10. klasēs.
Diplomdarbs sastāv no piecām daļām,. Darba apjoms 95 lpp. Darbā iekļautas 17 tabulas, 10 attēli. Darbā izmantoti 44 informācijas avoti un pievienoti 19 pielikumi.
Diplomdarba pirmajā daļā dots pārskats par vērtēšanas jēdzieniem, mērķiem un pamatprincipiem. Otrajā daļā aprakstīti vērtēšanas veidi un to iedalījums. Trešajā daļā apskatīti vērtējuma veidi (novērtējums) un to funkcijas. Ceturtajā daļā – vērtēšanas sistēma Latvijā. Piektajā daļā – vērtēšana informātikas stundās, seši pārbaudes darbi, to vērtēšanas kritēriji un summatīvo darbu rezultātu analīze.
Diplomdarba mērķis tika sasniegts, uz pētniecisko jautājumu tika atbildēts, izvirzītie uzdevumi izpildīti un iegūtie rezultāti izanalizēti. Assessing process always has been live issue in education, because it’s an index for quality of learning process and index for student attitude and skills. There must be a scientific argument for assessing methods and skills to let qualitative assess for student achievement.
Diploma work preferred purpose is to work out and assess tests in high school classes in informatics, to upon on unified assessing purposes and criteria’s who had realized in 10.classes of Jelgava first gymnasium.
Diploma work contains five parts. Amount of work are 95 pages. Work incorporates 17 tables, 10 pictures. In diploma work used 44 information sources and added 19 additions.
In the first part of diploma work is given report about assessing concepts, goals and keystones. In second part is written about assessing types and their classification. In third part are inspected assessment types (evaluation) and their functions. Fourth part contains assessing system in Latvia. In fifth part is written about assessing in information science lessons, given six tests and their assessing criteria’s and analyses of summative work results.
Diploma work purpose has achieved, answer to the scientific question had given, prognathic goals have achieved and acquired results has analyzed.