Show simple item record

dc.contributor.advisorKovaļevska, Anitaen_US
dc.contributor.authorStrazdiņa, Diānaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T10:45:03Z
dc.date.available2015-03-23T10:45:03Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10159en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7334
dc.description.abstractAdministratīvā procesa centrā atrodas administratīvais akts, kas ir galvenais valsts rīcības instruments pret indivīdu. Administratīvais process ir uzskatāms par galveno cilvēktiesību garantu valstī – tas ir mehānisms, no kura sekmīgas darbības ir atkarīgs valsts demokrātijas un tiesiskuma līmenis. Darba struktūru veido nodaļas, kas veido kārtību kāda ir jāievēro, lai administratīvo aktu būtu iespējams atcelt. Darba pirmajā nodaļā tiek apskatīts administratīvā akta iedalījums, kā to prasa Administratīvā procesa likuma 85. pants un 86.pants, proti, tiesisks, prettiesisks un labvēlīgs, nelabvēlīgs, lai atceļot administratīvo aktu tiktu piemērotas pareizās likuma normas. Tā kā administratīvā akta atcelšana ir nepārprotami saistīta ar tiesiskās paļāvības principu, darbā tiek apskatīts arī šis princips. Principa skaidrojumā ietvertas gan no tiesību teorijas izrietošās atziņas un skaidrojumi, gan no tiesu prakses, gan arī dažādas situācijas, kurās skaidrots tiesiskās paļāvības princips un tā piemērošanas iespējas. Iepriekšminētās divas nodaļas veido teorētisko darba daļu, nākošās divas skaidro likumā minēto noteikumu piemērošanu praksē atceļot administratīvo aktu. Darbā tiek apskatīta gan tiesiska administratīvā akta, gan prettiesiska administratīvā akta atcelšanas iespējamība pastāvot konkrētiem likuma noteikumiem. Likuma noteikumi tiek skaidroti gan no teorētiskā viedokļa, gan piemeklējot piemērus no tiesu prakses, lai būtu izprotamas situācijas, kad administratīvo aktu ir iespējams atcelt. Darba rezultātā autore nonāca pie secinājuma, ka likumu pantos ir minēti konkrēti noteikumi, taču katrā situācijā tie tiek interpretēti citādāk. Atceļot administratīvo aktu ir jāvērtē vai netiks skartas būtiskas sabiedrības intereses, kādas trešās personas intereses un dažkārt šī pamatojuma trūkums liedz atcelt administratīvo aktu. Arī likumā noteiktie noteikumi jāskata sistemātiski, kopsakarā ar citiem likumiem, jo pašā administratīvajā aktā ne vienmēr būs norādītas tā atcelšanas iespējas.en_US
dc.description.abstractIn the centre of administrative process is administrative act, which is the main tool of state action against the person. Administrative process takes the main view of human rights guarantor – that is a mechanism, from which successful action depends on state democracy and rule of law level. Structure of work builds sections, which make serious order to have a chance of nullification of administrative act. In first section of work is shown classification of administrative act how that inquires 85th and 86th paragraph of Administrative process law, namely, legal, unlawful and favorable, unfavorable, whenever nullification of administrative act get applied proper law standards. Also nullification of administrative act is clearly related on legal trust principle. Meaning of principle includes ever from legal theory consequent cognitions and explanations, ever from legal practice, ever various situations where there is explanation about legal confidence principle and it adaptation possibility. Two presupposed section forms theoretical share of work, next two explains listed rules in law using in practice nullifying an administrative act. In this work there is shown legal administrative act, ever unlawful administrative acts possibility of nullification exist concrete law rules. Law rules are explained ever from theoretical opinion, ever overtaking examples from justice practice to make clear situations, when administrative act can be nullified. In result of work author came to conclusion that in law paragraph there is mentioned concrete regulations but in each situations they are translated differently. If nullify administrative act it must be evaluated whether there won’t be affected relevant social benefits, some third person interest and sometimes need of that motivation prohibits to nullification of administrative acts. Also in law defined rules must be viewed systematic, jointly with other laws, because in administrative act there won’t always be given possibility of nullification.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleAdministratīvā akta atcelšanaen_US
dc.title.alternativeNullification of administrative acten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record