Publisko tiesību līguma tiesiskais regulējums un piemērošana Eiropas Savienības struktūrfondu ieviešanā Latvijā
Author
Sūniņa, Danika
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Ikvilds, Eduards
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Publisko tiesību līguma tiesiskais regulējums un tā piemērošana Eiropas Savienības struktūrfondu ieviešanā Latvijā” ietvaros analizēti publisko tiesību līguma tiesiskie aspekti, ņemot vērā tā regulējumu Latvijas Republikas normatīvajos aktos un publisko tiesību līguma izpratni Latvijā salīdzinājumā ar citām kontinentālās Eiropas tiesību loka valstīm.
Darba I nodaļas 1.un 2.apakšnodaļā raksturoti iespējamie publisko tiesību līgumu veidi atkarībā no līguma priekšmeta, līguma iedarbības, līgumslēdzējpušu tiesībsubjektības, ar līgumu uzliktā pienākuma tiesiskā pamata un citiem aspektiem. Nodaļas 3.apakšnodaļā izklāstīts publisko tiesību līguma priekšmets, funkcijas, pamatprincipi un specifiskās pazīmes, pušu gribas ietekme uz līguma saturu, līguma noslēgšanas un spēkā esamības priekšnoteikumi un personas tiesību aizsardzības līdzekļi prettiesiska publisko tiesību līguma gadījumā, no publisko tiesību līguma izrietošo strīdu izskatīšana, zaudējumu atlīdzība un no publisko tiesību līguma izrietošā atbildība.
Publisko tiesību līguma normatīvais raksturs, mijiedarbība ar administratīvo aktu, publisko tiesību līgums divpakāpju teorijas kontekstā, funkciju deleģēšanas īpatnības analizētas darba II nodaļā.
III nodaļa veltīta struktūrfondu ieviešanas jomā noslēgto līgumu apskatam, nodaļas ietvaros pētīta šo līgumu publiski tiesiskā un privāttiesiskā daba ar mērķi noskaidrot piemērojamos tiesību principus, attiecināmās tiesību normas un strīdus izskatīšanas kārtību. Darba ietvaros sniegti priekšlikumi saistībā ar līgumiem struktūrfondu ieviešanai nākamajā programmēšanas periodā. Vienlaikus kopskatā vērtētas pašreiz pielietotās līgumu standarta formas un sniegti ierosinājumi par iespējamām izmaiņām tajos, īpaši attiecībā uz līgumos iekļaujamām obligātajām prasībām un nosacījumiem. Darba ietvaros konstatēta līguma un normatīvo aktu pārklāšanās, kā arī trūkstošā regulējuma problemātika, tādēļ vērtēts regulējuma apjoms, kas būtu jānosaka normatīvajos aktos un apjoms, kas būtu jāatstāj līgumslēdzēju ziņā.
Darba nobeigumā autore secina, ka palielinās publisko tiesību līgumu piemērošana valsts pārvaldes jomā, kas nākotnē varētu ietekmēt valsts pārvaldes institucionālo un funkcionālo struktūru. Au cadre de la thèse “Réglementation judiciaire du contrat public et son application dans la mise en oeuvre des fonds structurels européens en Lettonie” les aspects juridiques des contrats publics ont été analysés, tout en considérant son réglementation dans les actes juridiques de la République de Lettonie, aussi bien que sa perception en Lettonie et autres pays de l’Europe continental.
La première et la second sous-chapitre au cadre de la première chapitre de cette thèse caractérise les possible types de contrats publics d’après leur objet, impact, statut juridique de ses contractants, les obligations et la responsabilité crée par le contrat et autres aspects juridiques. La troisième sous-chapitre expose les objets, les fonctions, les principes de base et caractéristiques spécifiques eux-mêmes, aussi bien que le consentement des parties contractants, les conditions de validité de contrat, les protection des parties en cas de vice contrat public, responsabilités nés des contrats.
Le caractère réglementaire des contrats publics, son corrélation avec l’acte administratif, le contrat public en contexte de la théorie de deux-étapes, les particularités concernant la délégation des fonctions avait été analysés en deuxième chapitre.
La troisième chapitre est sacrifiée pour les contrats conclus dans la mise en oeuvre des fonds structurels. Au sein de cette chapitre l’influence de droit public et privée sur ces contrats avait été examinée afin de clarifier les principes et actes juridiques applicables aussi bien que le régime procédural des droits nés du contrat. Au cadre de cette thèse quelques propositions à propos de caractère des contrats publics dans le prochaine période de programmation ont été données. En même temps, une évaluation général de contrats-types avait été fait pour donner des idées sur les possibles changements, plus particulièrement, concernant les conditions obligatoires. Au cadre de l’élaboration de cette chapitre, une discussion sur la cœxistence de réglementation dans le contrat et actes juridiques avait été mené. Il est important à savoir à quel point on doit détailler la loi et à quel point on peu laisser les parties à définir leur relations juridiques et choisir les conditions.
Pour conclure, l’auteur prévois un développement progressive de contrats, y inclut, les contrats publics, et que cela présente un défi institutionnel ou fonctionnel de l’administration public.