Now showing items 1-20 of 44

    • A. Čehova luga „Trīs māsas” un tās iestudējumi latviešu teātrī 

      Klīvere, Anna (Latvijas Universitāte, 2008)
      Bakalaura darbā ir analizēta A. Čehova luga „Trīs māsas” virziena un žanra aspektā un visi lugas iestudējumi latviešu teātrī sākot ar 1910. gadu. Aplūkoti deviņi iestudējumi, kas sagrupēti trijos tipos: tradicionālie, ...
    • Aleksandra Čaka lugas un to iestudējumi 

      Janmere, Līga (Latvijas Universitāte, 2014)
      Bakalaura darbā ir teorētiski aplūkota un analizēta modernisma mākslinieciskā sistēma un tās pazīmes 20.gadsimta sākuma latviešu literatūrā un Aleksandra Čaka darbos. Darbā pētīta un analizēta Aleksandra Čaka saistība ar ...
    • Andreja Žagara iestudējumi Latvijas Nacionālajā Operā (2003-2012) 

      Rozentāls, Atis (Latvijas Universitāte, 2013)
      Maģistra darbs “Andreja Žagara iestudējumi Latvijas Nacionālajā operā (2003.-2012.)” veltīts vienam no vadošajiem Latvijas Nacionālās operas režisoriem un šī teātra valdes priekšsēdētājam Andrejam Žagaram. Darba mērķis ir ...
    • „Ceturtās sienas” dekonstruēšanas paņēmieni un tipi mūsdienu latviešu teātrī 

      Klīvere, Anna (Latvijas Universitāte, 2013)
      Maģistra darbs “Ceturtās sienas” dekonstruēšanas paņēmieni un tipi mūsdienu latviešu teātrī pievēršas vienai no svarīgākajām tradicionālā teātra konvencijām - “ceturtajai sienai” un tās dekonstruēšanas praksei mūsdienu ...
    • Dailes teātra aktiera Laura Dzelzīša lomas teātrī un publiskais tēls (2014-2016) 

      Garbačeva, Ketija Beāte (Latvijas Universitāte, 2017)
      Bakalaura darba mērķis ir izpētīt Dailes teātra aktiera Laura Dzelzīša darbību teātrī un ārpus tā, īpaši uzsverot pēdējos gadu, lai izdarītu secinājumus, kas veicinājis viņa karjeras augšupeju un profesionālā līmeņa ...
    • Dailes teātra aktrises Rēzijas Kalniņas darbs teātrī. Galvenās tendences 2003 – 2008 

      Lange, Anna (Latvijas Universitāte, 2008)
      Darba “Dailes teātra aktrises Rēzijas Kalniņas darbs teātrī. Galvenās tendences 2003 – 2008” pirmā nodaļa veltīta aktrises radošās personības analīzei, ietverot apakšnodaļas par aktrises attieksmi pret profesiju, par viņa ...
    • Dž. Dž. Džilindžera režija (2007-2012) 

      Putāne, Dace (Latvijas Universitāte, 2013)
      Dž. Dž. Džilindžera režija (2007-2012) Maģistra darbs „Dž. Dž. Džilindžera režija (2007-2012)” Rīga, Latvijas Universitāte, 2013. 77 lpp. Darbā ir ievads, četras nodaļas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts. Dž. ...
    • Galvenās tendences Latvijas dramatisko teātru bērnu un jauniešu izrādēs (2011–2014) 

      Lorence, Ilva (Latvijas Universitāte, 2014)
      Galvenās tendences Latvijas dramatisko teātru bērnu un jauniešu izrādēs (2012 – 2014) Bakalaura darbā ir aplūkotas un analizētas Latvijas valstisko un arī nevalstisko dramatisko teātru bērnu un jauniešu izrādes laika ...
    • Ingas Ābeles luga „Tumšie brieži” un tās interpretācija teātrī un kino 

      Znotiņa, Zanda (Latvijas Universitāte, 2008)
      Bakalaura darbā tiek apskatīta Ingas Ābeles luga ”Tumšie brieži” un tās interpretācija teātrī un kino. Tiek sniegts koncentrēts ieskats Ingas Ābeles biogrāfijā un daiļradē. Izmantojot anketēšanu, tiek atspoguļota lugas ...
    • Ingas Ābeles lugas un to iestudējumi 

      Briede, Inita (Latvijas Universitāte, 2007)
      INGAS ĀBELES LUGAS UN TO IESTUDĒJUMI 20.gs. beigās un 21.gs. sākumā Inga Ābele kļūst par spilgtāko jaunās dramaturgu paaudzes pārstāvi latviešu literatūrā. Visas lugas („Tumšie brieži”, „Dzelzszāle”, „Jasmīns”) ātri pēc ...
    • Izrādes un publikas komunikācijas struktūra 21. gs. latviešu teātrī 

      Lange, Anna (Latvijas Universitāte, 2010)
      Darbā “Izrādes un publikas komunikācijas struktūra 21. gs. latviešu teātrī” pirmo reizi latviešu teātra zinātnē etapos analizēta teātra un sabiedrības saziņas forma, sākot no izrādes ieceres izsludināšanas līdz publikas ...
    • J. Streiča individuālā stila īpatnības 20. gs. 70. gadu kino naratīvā 

      Aleksejeva, Lilita (Latvijas Universitāte, 2012)
      Darbā “J. Streiča individuālā stila īpatnības 20. gs. 70. gadu kino naratīvā” ir apkopota teorija par individuālo stilu filmā, par autorības iespējām sociālistiskā kanona ietvaros, par naratīva teoriju un naratīva formu ...
    • Jāņa Zariņa režija Latvijas PSR Operas un baleta teātrī (1963.-1973.) 

      Aune, Agrita (Latvijas Universitāte, 2013)
      Maģistra darbs „Jāņa Zariņa režija Latvijas PSR Operas un baleta teātrī (1963-1973)” veltīts izcilā latviešu dramatiskā un operas teātra režisora veikumam operas režijā pēc atgriešanās no emigrācijas Anglijā. Izsekots, kā ...
    • Josifa Staļina tēls latviešu dzejā (1945-1953) 

      Upena, Una (Latvijas Universitāte, 2007)
      Bakalaura darbs „Josifa Staļina tēls latviešu dzejā (1945-1953)” ietver Josifa Staļina tēla analīzi astoņu gadu laika posmā, par pamatu ņemot Jāņa Sudrabkalna, Valda Luksa, Mirdzas Ķempes, Arvīda Griguļa, Andreja Baloža, ...
    • Jurija Jurovska radošais darbs aktiermākslā, režijā, pedagoģijā (20.gs. 20.-30.gadi) 

      Zaula, Ligita (Latvijas Universitāte, 2019)
      Maģistra darbā “Jurija Jurovska radošais darbs aktiermākslā, režijā, pedagoģijā (20.gs.20.-30.gadi)” ir izpētīta un analizēta gruzīnu izcelsmes krievu mākslinieka Jurija Jurovska (īstajā vārdā – Georgijs Suruhanovs,1894-1959) ...
    • Koris latviešu dramatiskajā teātrī – formas un funkcijas 

      Rodiņa, Ieva (Latvijas Universitāte, 2011)
      Bakalaura darbā ir teorētiski aplūkots un zinātniski analizēts koris kā aktuāls un mākslinieciski kvalitatīvs teātra izrāžu elements. Darbā koris apskatīts divu dažādu estētiku kontekstā: pirmkārt, pasaules teātra vēstures ...
    • Koris un tā transformācija latviešu dramatiskajā teātrī (2015-2018) 

      Antone, Aiva (Latvijas Universitāte, 2019)
      Bakalaura darbā “Koris un tā transformācija latviešu dramatiskajā teātrī (2015 – 2018)” ir teorētiski aplūkots kora jēdziens un tā funkcijas divu tradīciju kontekstā: pirmkārt, antīkā kora (sākot ar Dionīsa kultu, antīko ...
    • Krievu drāmas teātra radošā darbība (1921 – 1925) 

      Priekule, Silga (Latvijas Universitāte, 2011)
      Bakalaura darba tēma ir „Krievu drāmas teātra radošā darbība (1921 – 1925)”. Darba mērķi: noskaidrot teātra vadītāju izvirzīto teātra attīstības vīziju, trupas sastāvu, repertuāra politiku, teātra vietu Latvijas un Krievijas ...
    • Ķermeņa funkcijas jaunākajā latviešu teātrī (2003 – 2007) 

      Petrauska, Rūta (Latvijas Universitāte, 2008)
      Darbā „Ķermeņa funkcijas jaunākajā latviešu teātrī (2003 – 2007)” pētītas ķermeņa izmantošanas iespējas mūsdienu teātrī. Darba pirmajā nodaļā dotas vairākas shēmas, kurās veikts dažādu ķermeņa veidu dalījums (aktiera ...
    • Latviešu autoru 21.gadsimta teātra tekstu funkcionalitāte 

      Folkmane, Ilze (Latvijas Universitāte, 2019)
      Maģistra darbs “Latviešu autoru 21. gadsimta teātra tekstu funkcionalitāte” veltīts latviešu autoru 21. gadsimta teātra tekstu analīzei, pievēršot uzmanību tekstradei un teksta funkcionalitātei. Mainoties teātra tekstu un ...