Show simple item record

dc.contributor.advisorVillerušs, Kārlisen_US
dc.contributor.authorJankūna, Lindaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:28:31Z
dc.date.available2015-03-23T12:28:31Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15976en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7929
dc.description.abstractBakalaura darba ietvaros pētīts jautājums par Ceļa servitūtu tiesisko regulējumu. Darbs veidots no četrām nodaļām, kurās autore apzināja un analizēja ceļa servitūta praktisko nozīmi, akcentējot ar ceļa servitūta nodibināšanu, lietošanu vai izbeigšanu saistītās problēmas un sniedzot to iespējamos risinājumus. Darbs pamatā balstīts uz tiesu prakses un praktiskas dabas situāciju analīzi, kā arī praktizējošu speciālistu viedokļu kritisku vērtēšanu Pamatojoties uz praksē sastopamo problēmu apkopošanu un analīzi, autore atklāja un darbā atspoguļoja tiesību normu nepilnības, kam nepieciešams risinājums. Svarīgākās atziņas, kas gūtas no darba - pētījuma procesā būtiska nozīme ir apzināt praksē pastāvošās problēmas saistībā ar servitūtu nodibināšanu, lietošanu un izbeigšanu, lai tiesību normas pilnveidotu atbilstoši faktiskajai situācijai. Otra svarīgākā atziņa izriet no likumu un Ministru kabineta noteikumu analīzes, un, proti, attiecībā uz servitūta institūtu tie ir virspusēji, nepilnīgi un formāli, līdz ar to šajos normatīvajos aktos servitūtus reglamentējošām normām zūd jēga. Būtiskākie no priekšlikumiem ir saistāmi ar nepieciešamību izstrādāt normatīvos aktus, kas detalizēti reglamentē servitūtu nodibināšanas un izbeigšanas procesuālo kārtību, papildināt normatīvos aktus ar normām, kas reglamentē maksas noteikšanas kārtību un kritērijus par servitūta lietošanu, servitūta ceļa izvēles tiesības prioritātes piešķiršanu kalpojošā nekustamā īpašuma īpašniekam.en_US
dc.description.abstractThe issues of the Right of Way legislation have been examined in this Bachelor's Paper.The Bachelor`s Paper consists of four chapters, where the author has investigated the practical importance of the right of way legislation, highlighted the problems, related to the creation, use and termination of the road easement as well as provided possible solutions. The research is broadly based on jurisprudence and the practical situation- analysis as well as critical evaluation of the opinions and amendments offered by practicing professionals. The author,on the basis of the analysis of the problems encountered in practice and the information gathered, discovered and reflected on the drawbacks in the Right of Way legislation and the provision gaps in legal procedure, which should be amended. The main conclusions the author has come to are the following – in research process it is essential to identify practical problems related to the establishment, use and termination of servitude as the law must be developed according to the factual situation. Another major conclusion, arising from the analysis of laws and regulations of the Cabinet of Ministers, that the Institute for the easements are so superficial, incomplete and formal, that these regulations concerning servitudes are contradictory and arguable. The essential suggestions due to the current urgency in jurisprudence are to develop legislative bodies that in detail regulate the establishment and termination procedures of servitudes, governing the process of introducing the laws and regulations concerning pay setting procedures and criteria for the use of service roads, easement options of priority for a serving property owner in the Right of Way legislationen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleCeļa servitūta tiesiskais regulējumsen_US
dc.title.alternativeLegal Regulation of the Right of Wayen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record