Show simple item record

dc.contributor.advisorLiholaja, Valentijaen_US
dc.contributor.authorAkmene, Aijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:28:35Z
dc.date.available2015-03-23T12:28:35Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other17859en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7976
dc.description.abstractFizisko personu datu aizsardzību Latvijā regulē izdodot virkni dažādu normatīvo aktu, par pārkāpumiem ir paredzēta administratīvā atbildība un kriminālatbildība. Latvijas Republikai ir saistošas virkne dažādu konvenciju attiecībā uz fizisko personu datu apstrādi. Kopš Latvijas Republika ir pievienojusies Eiropas Savienībai, tā sev par saistošu ir pieņēmusi Eiropas Savienības attieksmi pret fizisko personu datu aizsardzību. Savas uzņemtās saistības Latvijas Republika ir izpildījusi, tomēr presē un masu saziņas līdzekļos arvien biežāk izskan paziņojumi par pārkāpumiem, kas saistīti ar fizisko personu datu aizsardzības pārkāpumiem, kā rezultātā tiek nodarīts kaitējums fiziskai personai. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt Krimināllikuma normas saistībā ar fizisko personu datu aizsardzību, kā arī analīzes ietvaros noskaidrot, vai pašreizējais tiesiskais regulējums ar tajā noteiktajiem atbildības veidiem attur no turpmākas prettiesiskas darbības. Darba izstrādes procesā secināju, ka Latvijas Republikā ir bijusi ierosināta tikai viena krimināllieta saistībā ar datu noplūdi Valsts ieņēmumu dienestā, kura uz doto brīdi atrodas pirmstiesas izmeklēšanā, kā arī darba izstrādes procesā esmu secinājusi, ka Krimināllikumā iekļautā tiesību norma likumdevēja izstrādes procesā ir tikusi būtiski mainīta, kam pamatā ir bijusi tās pielāgošana un atbilstība Latvijas kriminālsodu politikas koncepcijai. Salīdzinot fizisko personu datu aizsardzību Latvijā un ārvalstīs ir secināms, ka ārvalstīs kriminālatbildība iestājas arī par mirušas personas nelikumīgu datu apstrādi, pretēji Latvijas regulējumam. Izvērtējot Latvijas Republikas normatīvo aktu bāzi ir secināms, ka formāli priekšnosacījumi fizisko personu datu aizsardzībai, kā to nosaka Eiropas Savienības direktīvas un konvencijas taču praktiski datu aizsardzība Latvijas Republikā ir ļoti zemā līmenī, ko pierāda nodokļu maksātāju datu nonākšana trešo personu rīcībā, mēģinājumi nelikumīgi pārdot fizisko personu datus, kā arī uzraudzības iestādes fizisko personu datu aizsardzības jomā – Datu valsts inspekcijas funkciju neefektīva izpilde. Krimināllikuma 145.panta otrās un trešās daļas redakciju ir nepieciešams papildināt iekļaujot kā papildus tiešo objektu un speciālo subjektu datu aizsardzības speciālistu lai aizsargātu šīs personas tiesības, kā arī liegtu ļaunprātīgi izmantot sev uzticētās pilnvaras.en_US
dc.description.abstractIn Latvia personal data protection is regulated by a number of laws and regulation, administrative liability and criminal liability is established for violation. A number of various conventions concerning personal data processing are binding on the Republic of Latvia. Since the Republic of Latvia has joined the European Union, it has adopted treatment of the personal data protection by the European Union as binding on it. The Republic of Latvia has fulfilled its commitments undertaken; however, the press and mass media voice reports on violations more and more frequently related to violations of personal data protection resulting in damages to an individual. The aim of the thesis is to research and analyze norms of the Criminal Law in respect of personal data protection, as well as to find out, upon analysis, whether the present legal regulation with the forms of liability established therein interdicts from further unlawful activities. During the development process of the thesis I concluded that only one criminal case has been initiated in the Republic of Latvia regarding leakage of data from the State Revenue Service, which is under pre-trial investigation right now, and I have concluded that the Criminal Code to incorporate provisions legislative process has been significantly altered, which has been based on the alignment and compliance with the Latvian criminal policies. Comparing the Personal Data Protection of Latvian and foreign countries have concluded that criminal liability occurs abroad and the deceased's unlawful processing, contrary to the Latvian regulations. In assessing the Latvian Republic of the regulatory framework must be concluded that the formal preconditions for personal data protection, as required by EU directives and conventions but, in practice data protection Latvian Republic has a very low level, as evidenced by the taxpayers' data available to a third party from attempting to illegally sell the physical personal data, as well as the supervisory authority of the Personal Data protection - Data State Inspectorate function ineffective enforcement. Criminal 145.article second and third paragraphs of text would be improved to include, in addition to the direct object and the specific subjects of data protection specialists to protect his rights, and prevent the abuse of his mandate.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleFizisko personu datu aizsardzības krimināltiesiskais aspektsen_US
dc.title.alternativeCriminal-legal aspect of the natural person's data protectionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record