Biznesa formāta franšīzes līguma tiesiskais regulējums
Author
Gailāns, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Rozenfelds, Jānis
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā autors analizē tiesisko regulējumu, kas izriet no Biznesa Formāta Franšīzes (BFF) attiecībām. Darbā ir aprakstīta franšīzes līguma izcelšanās vēsture, sniegta Biznesa Formāta Franšīzes līguma definīcija, norādītas galvenās tā pazīmes, un kritēriji, ar kuriem BFF atšķiras no citiem franšīzes modeļiem, kā arī dots īss franšīzes veidu raksturojums. Darbā ir sniegts nozares doktrinālo dokumentu apraksts, kā arī aprakstīti franšīzes līguma nozīmīgākie posmi, tādi kā pirmslīguma attiecības, franšīzes līguma forma, būtiskākie franšīzes līguma noteikumi, pušu savstarpēji pienākumi un līguma sekas. Sakarā ar to, ka Biznesa Formāta Franšīzes attiecībās būtiskāko lomu aizņem nemateriālie aktīvi, īpaša uzmanība ir veltīta franšīzes devēja intelektuālā īpašuma aizsardzībai. Darbā ir piedāvātas konkrētas rekomendācijas tādu intelektuālā īpašuma veidu kā preču zīme un tirdzniecības nosaukums, patentētie izgudrojumi, derīgie modeļi un dizainparaugi, kā arī tādu Latvijā mazpazīstamu parādību, ka zinātība (know-how) un labā slava (goodwill) aizsardzībai Latvijas tiesiskā regulējuma apstākļos. Autors ir sniedzis jaunpieņemtā Komerclikuma normu analīzi saistībā ar aprakstīto tematu, un ir devis savus priekšlikumus iespējamā Latvijas komerctiesiskā regulējuma uzlabošanai. The present thesis analyses the legal regulation of Business Format Franchise agreement (BFF). There is described the history of franchise agreement, is given the definition of Business Format Franchise agreement, marked its main features and criteria, which differ the BFF from other franchise models, as well as presented the short description of types of the franchise. There is also given the description of related legal doctrine documents, as well characterisation of the most distinctive stages of the franchise agreement, such as pre-contractual relationships, the form of the franchise agreement, substantial terms of the franchise agreement, mutual duties of the parties, and consequences of the agreement. Because the significant role in the Business Format Franchise agreement plays non-material assets, special attention is given to the protection of franchisor’s intellectual property rights. There are offered certain recommendations of protecting of such intellectual property types as trade mark, trade name, patents, utility models and designs, including relatively little-known occurrences of know – how and goodwill, in conditions of Latvian legal regulation. The author offers the analysis of the new Commercial law in connection of the described topic, and gives his suggestions of possible improvements of commercial legal regulation in Latvia.