Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņš, Mārcisen_US
dc.contributor.authorDevjatņikova, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:32:49Z
dc.date.available2015-03-23T12:32:49Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other13755en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8351
dc.description.abstractIntelektuālā īpašuma tiesības mūsdienu sabiedrībā ir kļuvušas aizvien aktuālāks jautājums gan saistībā ar tehnoloģiju attīstību un autortiesību aizsardzības jautājumiem, gan ar sabiedrības aizvien lielāku informētību par intelektuālā īpašuma tiesību jautājumiem. Par to liecina arī pēdējā laika politiski ekonomiskās diskusijas par augstskolu intelektuālā īpašuma potenciāla lomu sabiedriskās domas, ekonomiskās attīstības un demokrātisma principu nodrošināšanā. Intelektuālais īpašums, kas tiek radīts augstskolās ir kā milzu kapitāls, kurš nereti tiek izmantots neefektīvi vai neizmantots vispār. Pētījumi un tehnoloģiskās pārneses ir intelektuālā īpašuma problēmjautājums gandrīz ikvienā augstskolā, tomēr mūzikas augstskolā intelektuālo īpašumu veido krietni lielāks muzikālo darbu autoru tiesību un izpildītāju blakustiesību īpatsvars, kas nebūtu mazāk svarīgs kā tehnoloģiskās pārneses. Tā kā studiju procesa ietveros tiek atskaņoti neskaitāmi koncerti, kas lielākoties ir publiski izpildījumi, studējošajiem rodas gan autortiesības, gan blakustiesības. Autortiesību pārvaldīšana izglītības iestādē nav noteikta ar ārējiem normatīvajiem aktiem, tādejādi, šo jautājumu risināšanu atstājot pašas augstskolas ziņā. Maģistra darbā ir apskatīti ārējie normatīvie akti, kas nosaka atsevišķus, augstskolas darbībā īstenojamus, autortiesību jautājumus. Maģistra darbs ir veidots identificējot un aprakstot jomas, kurās augstskolai īstenojot savas funkcijas nākas saskarties ar autortiesību jautājumiem, balstoties uz praktisko pieredzi un novērojumiem, strādājot JVLMA, juridisko literatūru, publikācijām un pieejamo tiesu praksi. Maģistra darbā ir apzinātas visas ar JVLMA darbību saistītās jomas autortiesību jautājumos. Analizēta pastāvošo autortiesību aizsardzības atbilstība Autortiesību likumam, Augstskolas likumam, starptautiskajām direktīvām u.c. starptautiskajiem un valsts normatīvajiem aktiem, saistībā ar mūzikas mākslas darbu radīšanas un mācīšanās specifiku, kā arī mūzikas izglītības augstskolas sabiedriskā nozīme kultūras dzīves veidošanā. Konstatēti problēmjautājumi augstākminētajās jomās. Un uz iegūto atziņu pamata izstrādāti priekšlikumi problēmu risināšanai.en_US
dc.description.abstractIssues of intellectual property rights are becoming increasingly significant, both in connection with development of new technologies and with issues of copyright protection as well as due to a higher degree of public awareness about intellectual property. This statement is based on recent political and economical discussions about the role of the potential of intellectual property in shaping the public opinion, aiding the economic growth and ensuring the principles of democracy. Intellectual property generated within the walls of higher education institutions constitutes a huge capital that is often utilized in an inefficient manner or not utilized at all. Research and technology transfer is a problem issue at almost every higher education institution; in music education, however, intellectual property has substantially larger proportion of composition authoring rights and neighbouring rights of the performers – these should not be considered less important than technology transfer. Since numerous concerts take place during the study processes and most of the performances are public, students acquire both authoring and neighbouring rights. Management of authoring rights in an educational institution is not governed by external regulatory documents, thus many issues are left at the discretion of the institution. Master’s thesis examines external regulatory documents, governing separate authoring issues that could be implemented within the existing operational framework of the higher education institution. Master’s thesis identifies and describes fields in which issues of authorship are encountered at an educational institution, based on practical experiences, observations while working at JVLMA, legal literature, publications, and existing legal practices. Master’s thesis covers all JVLMA activities related to authoring issues. Compliance of current authoring rights protection to Copyright Law, Higher Education Law, international directives, international and national regulatory documents on creation of musical compositions and tuition, and the social significance of higher musical education institution in shaping the culture environment has been analysed. Problem issues have been discovered in the above mentioned fields. Solutions have been developed and suggested, based on the acquired information.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleAutortiesības un blakustiesības mūzikas augstākās izglītības iestādēsen_US
dc.title.alternativeCopyright and Neighbouring Rights in Music Institutions of Higher Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record